عصر خودرو

رییس شورای همکاری های اقتصادی ایران و هند در دیدار با وزیر اقتصاد تاکید کرد :

الزام تشکیل شورای همکاری های اقتصادی ایران و هند

عصر بازار- ک ال مالهوترا رییس شورای همکاری های اقتصادی ایران و هند در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی از ایران به عنوان کشوری صلح طلب و پایبند به ارزش های انسانی یاد کرد و گفت: مردم ایران همواره در طول تاریخ مردمانی صلح طلب و انسان دوست بوده اند و به تقویت صلح و دوستی در جهان کمک کرده اند.

الزام تشکیل شورای همکاری های اقتصادی ایران و هند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا ، این مقام اقتصادی هند با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی و تاریخی ایران و هند، اظهار کرد: روابط دوستانه ایران و هند پیشینه ای عمیق و طولانی دارد و فرهنگ و زبان و تاریخ مشترک موجب شده، روابط و همکاری های دو کشور همواره پابرجا و مستحکم باشد.

    وی افزود: اکنون نیز دو کشور بزرگ و قدرتمند ایران و هند به عنوان کشورهایی صلح طلب، تلاش می کنند همکاری های خود را تقویت کنند و در راستای گسترش مناسبات گام بردارند.

    رییس شورای همکاری های اقتصادی ایران و هند  در ادامه تصریح کرد : تشکیل شورای همکاری های اقتصادی ایران و هند نقش بسیار مهمی در توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها خواهد داشت .

    وی با انتقاد از تحریم های ظالمانه علیه ایران در سال های گذشته گفت: ایران در حالیکه به همه قوانین آژانس انرژی اتمی پایبند بوده و هیچگونه تخطی نداشته است اما مورد شدیدترین تحریم ها قرار گرفت ولی توانست با اتکا به قدرت و توان بالای خود، در مقابل همه این تحریم ها بایستد و به رشد اقتصادی دست یابد.

    به گفته  رییس شورای همکاری های اقتصادی ایران و هند  ،کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و هند در سال های گذشته نشست های متعدد و بسیار خوبی برگزار کرده و این زمینه وجود دارد تا دو کشور همکاری های خود را در همه زمینه های اقتصادی از جمله انرژی، بازرگانی، کشتیرانی و راه آهن ، بیش از پیش گسترش دهند.

    مالهوترا به نقش و تاثیر برجام بر توسعه روابط ایران با کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: با رفع تحریم ها شرایط بسیار مناسبی برای تقویت جایگاه ایران در منطقه بوجود آمده است و این وضعیت در توسعه روابط دو کشور ایران و هند نیز بسیار موثر و تاثیرگذار خواهد بود.

    گفتنی است؛ علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به همراه نمایندگانی از وزارتخانه های راه و شهرسازی، بنادر، بانک مرکزی و وزارت نفت برای شرکت در کمیسیون مشترک  اقتصادی ایران و هند روز جمعه وارد دهلی نو پایتخت هند شدند.

    بر اساس این گزارش، گروههای تخصصی زیرساخت و انرژی در دو روز گذشته در حال گفت وگو با طرف های هندی هستند.

    انجمن دوستی ایران و هند یکشنبه شب ضیافت شامی را به افتخار وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای کمیسیون اقتصادی ایران در لالیت هتل در دهلی نو برگزار کرد.

    کمیسیون اقتصادی ایران و هند قرار است روزهای دوشنبه و سه شنبه با حضور تمامی اعضای کمیسیون تشکیل جلسه دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو