عصر خودرو

وزیر امورخارجه روسیه :

تحریم‌های آمریکا اعتماد جهانی را به دلار از بین برده است

عصر بازار- وزیر امورخارجه روسیه گفت: سیستم دلار آمریکا کاملا خود را بی‌اعتبار کرده و اعتماد جامعه جهانی به این نوع ارز کاملا از بین رفته است.

تحریم‌های آمریکا اعتماد جهانی را به دلار از بین برده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، سرگی لاووروف وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد، سیستم دلار آمریکا کاملا خود را بی‌اعتبار کرده است و اعتماد جامعه جهانی به این نوع ارز کاملا از بین رفته است.

    وزیر امورخارجه روسیه در جریان بازدیدهای رسمی خود اعلام کرد، روسیه در تلاش است که وابستگی خود را به آمریکا وارز دلار کاملا کاهش دهد.

    وزیر امورخارجه روسیه با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا اعتماد جهانی را به ارز دلار از بین برده است، تاکید کرد که روسیه به این نتیجه رسیده هر کاری که لازم است انجام دهد تا به این کشور و ارز این کشور وابسته نباشد.

    لاوروف همچنین به تحریم‌های جدید آمریکا که روز پنجشنبه علیه 33 فرد و نهاد  روسی اعلام شد واکنش نشان داد. اینها از بخش دفاعی و اطلاعاتی روسیه بودند که به لیست سیاه آمریکا وارد شدند.

    لاووروف گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکای تجاری ما در آسیا و آمریکای لاتین هم چنین نظری را درباره دلار دارند و میخواهند دلار را از مبادلات تجاری خودشان حذف کنند.

    به گفته وزیر امور خارجه روسیه، تحریم‌های روسیه کاملا غیرقانونی است و تمام قوانین تجارت جهانی که در سازمان ملل گرفته می‌شود را به سخره می‌گیرند.

    بانک‌های روسی اعلام کرده‌اند، که اگرچه خروج یکباره از دلار هم برای اقتصاداین کشور ضرر دارد و تقریبا غیر ممکن است اما ما باید به هرحال اینکار را آغاز کنیم.

    «آندری کوستین»رئیس دومین بانک بزرگ روسیه هم اعلام کرده است که ما باید دلار را از مبادلات خود حذف کنیم و اینکار را آغاز خواهیم کرد.

    برچسب ها