عصر خودرو

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت چاپ افست

عصر بازار- مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت چاپ افست با اکثریت سهامداران تشکیل و رئیس هیئت مدیره ریاست مجمع را به عهده گرفت.

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت چاپ افست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، توسعه انبار و توزیع کتب درسی و همچنین توسعه چاپ با خرید دستگاه چاپ رول از برنامه های مهم پیش روی شرکت می باشد. در نهایت مجمع سود نقدی 25 تومان به ازای هر سهم را به تصویب رسانید.

    محل برگزاری : ساعت 14:30 مورخ  05/10/1394 در محل شرکت

    گزارش هیات مدیره
    در ابتدای گزارش گلدانساز مدیرعامل شرکت چاپ افست که از مرداد ماه سال جاری مدیرعامل این شرکت شده است گزارش فعالیت هیئت مدیره را برای دوره منتهی به شهریور 1394 و همچنین برنامه های هیئت مدیره بیان کرد:

    در گزارش ارائه شده اهم فعالیت های هیئت مدیره به این شرح می باشد که تغییر مدیریت فروش کتاب های درسی توسط آموزش و پروش باعث شده است که دوره بازگشت پول برای شرکت کوتاه تر گردد. همچنین افزایش سرمایه شرکت در فروردین ماه سال جاری از 50 میلیارد به 200 میلیارد تومان انجام شده است. از تاریخ صورت های مالی تا تاریخ مجمع بسیاری از مطالبات شرکت وصول شده است، به طوری که مطالبات از شرکت چاپ و نشر معادل 400 میلیون تومان و از آموزش و پرورش معادل 29 میلیارد تومان باقی مانده است. مدیرعامل شرکت چاپ افست ابراز امیدواری کرد که تا دو ماه آینده کل مطالبات شرکت از بدهکاران صفر گردد. همچنین لازم به ذکر است که توزیع مجلات رشد نیز در قرارداد جدید به شرکت واگذار شده است.

    مدیرعامل شرکت افست برنامه آینده شرکت را ارائه داد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    -         با توجه به استراتژی های سازمان پژوهش آموزش و پرورش توزیع کتاب های درسی به شرکت افست منتقل شد به این منظور شرکت در نظر دارد که انبار توزیع کتاب های درسی را از خارج از شرکت به داخل شرکت انتقال دهد این باعث خواهد شد که در هزینه انبار و حمل و غیره صرفه جویی صورت بگیرد. با توجه به اقدامات انجام شده مدیرعامل شرکت ادعا کردند که این برنامه تا تاریخ مجمع عملی شده است.

    -         با توجه به اینکه توزیع کتب درسی و مجله رشد باید به صورت متمرکز صورت بگیرد باید انبار شرکت توسعه یابد، به این منظور برای توسعه فضای انبار شرکت با شهرداری منطقه رایزنی هایی صورت گرفته است.

    -         خرید دستگاه رول از برنامه های توسعه ای شرکت می باشد. مدیرعامل شرکت چاپ افست بیان کرد که با توجه به اینکه در بخش چاپ رول با کمبود ظرفیت مواجه هستند خرید دستگاه ماشین چاپ رول توجیه اقتصادی پیدا کرده است.

    -         کاهش 15% از نیروی انسانی شرکت از مسیر بازنشستگی و بازخرید و غیره از دیگر برنامه های شرکت می باشد.

    -         لازم به توضیح است که شرکت در برنامه های بلند مدتی که از گذشته تبیین کرده بود در نظر داشت که فعالیت در حوزه ارائه دهنده خدمات چاپ و صحافی و تامین کاغذ به ناشر مبدل شود که از این طریق هم جایگاه شرکت مستحکم تر گردد و هم مزایای مالیاتی برای شرکت ایجاد کند. مدیرعامل شرکت چاپ افست اظهار داشت که روند مجوز نشر برای شرکت در حال پیگیری است و انتظار می رود که در سال جاری این مورد اخذ گردد.

    بندهای حسابرسی و بحث های مرتبط
    حسابرس شرکت بندهای اظهار نظر حسابرس را قرائت کرد که با توجه به پاسخ هیئت مدیره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    -         در بخش تاکید بر مطلب خاص حسابرس رسمی شرکت عنوان کرد که با توجه به اینکه فعالیت شرکت عمدتا مربوط به چاپ کتاب درسی و مجله رشد می باشد که متعلق به سازمان آموزش و پرورش است، شرکت عملا تنها یک مشتری دارد . بنابراین با توجه به خطرات ناشی از وابستگی درآمد های شرکت به یک مشتری شرکت در معرض ریسک قراردارد. هیئت مدیره پاسخ دادند که آموزش و پرورش برای شرکت یک مزیت است و همچنین به دلیل اینکه سازمان سهامدار عمده شرکت می باشد عملا از دست دادن مشتری امکان ندارد.

    -         در مورد حساب های پرداختنی مربوط به مالیات و بیمه بندی اظهار شد که طبق نظر حسابرس به منظور این حساب ها ذخیره کافی گرفته شده است. شرکت به حق بیمه و مالیات اعتراض کرده است که در حال بررسی است.

    سوال و جواب
    با توجه به سوالات ارائه شده توسط سهامداران و پاسخ هیئت رئیسه مجمع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    -         از مدیرعامل از نحوه کار دستگاه های شرکت سوال شد که ایشان پاسخ دادند که در بخش چاپ رول به صورت کامل شیفت شب و روز در حال کار است، در بخش صحافی بخشی شیفت شب وجود دارد و همچنین در بخش ورقی از 7 صبح تا 7 شب می باشد و شیفت شب ندارد.

    -         تک مشتری بودن شرکت از دغدغه های سهامداران بود که مدیرعامل پاسخ دادند که داشتن مشتری آموزش و پرورش از فرصت های این شرکت می باشد اما لازم به ذکر است که شرکت به منظور تولید کاغذ A4 و همچنین ورود به بازار بسته بندی در حال مطالعه و بررسی است.

    -         در مورد اینکه شرکت در حال حاضر به منظور ناشر شدن از وزارت ارشاد مجوز گرفته است سوال شد که هیئت مدیره پاسخ دادند که هنوز قطعی نشده است. همچنین اظهار امکان اینکه با کسب مجوز نشر مالیات شرکت صفر خواهد شد قطعی نبوده و سازمان امور مالیاتی در این موارد تبصره و استثناهای بسیاری دارد.

    -         طبق صحبت های ارائه شده توسط هیئت مدیره در مورد قیمت گذاری کتب درسی می توان گفت که قیمت کتب درسی هر ساله تحت یک کمیته ای تعیین می گردد که شامل نماینده های شرکت و سازمان و ... می باشد. همچنین قیمت کتب درسی به قیمت کاغذ، قانون کار، افزایش قیمت ارز، محدودیت های دولتی، یارانه و ... وابسته است. قیمت کتب در سال جاری به دلیل قطع یارانه ها 15% رشد پیدا کرده است. تامین کاغذ به صورت کامل به عهده سازمان است.

    -         کاغذ مورد نیاز شرکت هم به صورت وارداتی و هم از شرکت چوب و کاغذ مازندران تهیه می گردد. همچنین شرکت در نظر دارد که کاغذ لازم را کامل از داخل تهیه کرده و کاغذ پارس را هم به تامین کنندگان خود اضافه کند.

    -         مدیرعامل شرکت چاپ افست ابراز امیدواری کرد که تا مجمع آینده پایان کار به صورت کامل اخذ خواهد شد.

    -         در مورد هزینه لازم برای اجرای طرح های توسعه شرکت سوال شد که مدیرعامل پاسخ داد که ماشین چاپ رول به طور متوسط 3 میلیون یورو قیمت دارد که تقریبا 9 تا 10 میلیارد تومان نقدینگی می خواهد. همچنین شرکت به منظور توسعه انبار توزیع کتب به اندازه 7 تا 8 میلیارد تومان نقدینگی لازم دارد.

    -         از مدیرعامل سوال شد که اگر شرکتی بخواهد با خرید دستگاه های جدید و هزینه های لازم به این حوزه وارد شده و کتب درسی چاپ کند، به صرفه خواهد بود یا خیر. ایشان پاسخ داد که به صرفه بوده و ممکن است که حاشیه سود بالاتری را کسب کند. اما با توجه به انحصاری که سهامدار عمده برای شرکت چاپ افست به وجود آورده است این امکان وجود ندارد.

    سود نقدی

    با توجه به مبالغ مورد نیاز به منظور طرح های توسعه ای شرکت هیئت مدیره سود نقدی 25 تومان به ازای هر سهم را پیشنهاد دادند که به تصویب رسید.

     

    انتخاب اعضای هیئت مدیره
    هیئت مدیره جدید شرکت به صورت زیر انتخاب شدند:

    سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش

    آقای چینی فروشان

    آقای گلدان ساز

    آقای داود شایسته

    شرکت سرمایه گذاری ملی ایران

    سایر مصوبات
    تصویب صورت های مالی

    روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی

    حق حضور اعضای هیئت مدیره مبلغ ناخالص 900 هزار تومان به تصویب رسید

    پاداش هیئت مدیره به مبلغ 140 میلیون تومان به تصویب رسید

    جمع بندی
    شرکت سود نقدی خود را نسبت به سال گذشته 2 برابر کرده است. ولی در هر صورت مبلغ 25 تومان سود نقدی از 70 تومان سود هر سهم کسب شده بسیار پایین می باشد. اما با توجه به اینکه شرکت در نظر دارد که طرح های توسعه ایجاد کند. همچنین درصدد کسب مجوز نشر از وزارت ارشاد در دستور کار شرکت می باشد که معافیت های مالیاتی را ممکن است عاید شرکت کند. در مجموع این انتظار وجود دارد که سهم پس از بازگشایی تغییر چندانی نکند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها