عصر خودرو

مدیر کل داخلی بازرگانی دولتی :

خرید تضمینی گندم به ۹ میلیون و ۴۴۴ هزارتن رسید

عصر بازار- یک‌مقام مسئول گفت: تاکنون ۹ میلیون و ۴۴۴ هزارتن گندم با ارزش بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد ریال خریداری شده است‌.

خرید تضمینی گندم به ۹ میلیون و ۴۴۴ هزارتن رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مومن نیافر مدیر کل داخلی بازرگانی دولتی ، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: براساس آخرین آمار تاکنون 9 میلیون و 444 هزارتن گندم با ارزش بیش از 125 هزار میلیارد ریال از گندمکاران خریداری شده است.

    وی از پرداخت 70 درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون 86 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی طبق اظهارات مسئولان تا پایان مهر به طور کامل تسویه خواهد شد.

    نیافر با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم تا پایان مهر در مناطق سردسیری ادامه دارد، بیان کرد: تا پایان فصل پیش‌بینی می‌شود که میزان خرید به 9 میلیون و 500 هزارتن برسد.

    این مقام مسئول؛ از افزایش 6 درصدی نرخ خرید تضمینی گندم‌ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

    نیافر، خوزستان را با یک میلیون و 131 هزارتن، کردستان یک میلیون و 26 هزارتن و کردستان 930 هزارتن از استان‌های اصلی تولیدکننده گندم برشمرد.

    مدیرکل داخلی بازرگانی دولتی در پایان درباره آخرین وضعیت نرخ خریر تضمینی در سال زراعی جدید تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد خود را در مرداد ماه براساس آنالیز هزینه‌های تولید به شورای اقتصاد ارائه کرده است و هم اکنون‌ نرخ خرید در حوزه تصمیم‌گیری کارشناسان شورای اقتصاد است و آمار دقیقی از زمان اعلام نرخ نداریم.

    برچسب ها