عصر خودرو

چین ۶۰ میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای آمریکایی وضع کرد

عصر بازار- دولت چین در اقدام تلافی جویانه قصد دارد از بیست و چهارم ماه جاری میلادی ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را مشمول تعرفه اضافی کند؛ ضمن اینکه از واشنگتن در سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

چین ۶۰ میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای آمریکایی وضع کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، جنگ تجاری واشنگتن-پکن در حال عمیق تر شدن است و بعد از وضع تعرفه 200 میلیارد دلاری آمریکا بر روی کالاهای وارداتی چینی همانطور که انتظار می رفت، چین در اقدامی تلافی جویانه 60 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را مشمول تعرفه اضافی کرد.

    این در حالی است که پیش از این ترامپ اعلام کرده بود که اگر چین اقدام به تلافی کند یک تعرفه 267 میلیارد دلاری دیگر بر روی کالاهای چینی وضع خواهد کرد. بر همین اساس، دولت ترامپ در روز دوشنبه تعرفه جدید 10 درصدی را در حدود 200 میلیارد دلار بر روی کالاهای چینی وضع کرد و از بیست و چهارم ماه جاری میلادی اجرا خواهد شد و ممکن است این تعرفه ها تا پایان سال جاری میلادی تا 25 درصد هم افزایش خواهند یافت.

    وزارت دارایی چین در بیانیه ای اعلام کرد که چین مجبور به پاسخ به اقدامات یکجانبه و سیاست حمایتی آمریکا است و چاره ای جز پاسخ با افزایش تعرفه بر روی کالاهای آمریکایی ندارد. پکن قرار است 5 هزار و 207 کالای آمریکایی را بین 5 تا 10 درصد مشمول تعرفه اضافی کند. تعرفه اضافی هر دو کشور علیه یکدیگر از بیست و چهارم ماه جاری میلادی اجرا خواهد شد.

    تاکنون آمریکا 50 میلیارد دلار تعرفه بر روی کالاهای چینی وضع کرده تا پکن را مجبور به تغییر رویه در سیاست تجاری و انتقال فناوری خود کند. بر پایه این گزارش، به دنبال وضع تعرفه های 200 میلیارد دلاری آمریکا علیه چین، پکن در مورد اقدام اخیر واشنگتن به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد. همچنین «جک ما» مالک علی بابا که به تازگی از مدیریت ارشد این شرکت کناره گیری کرده، گفت: ممکن است جنگ تجاری میان آمریکا و چین نه 20 روز یا 20 ماه بلکه 20 سال به طول بیانجامد و بر روی شرکت های خارجی و چین تاثیر منفی و سریع داشته باشد.

    برچسب ها