عصر خودرو

سقوط شدید شاخص های بورس چین

عصر بازار- به دنبال تعرفه های اعمالی آمریکا بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چین و تشدید نبردهای تجاری دو کشور، بورس چین با سقوط شاخص ها همراه شد.

سقوط شدید شاخص های بورس چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شروع معاملات در بازارهای سهام پکن و هنگ کنگ با روند منفی همراه بود و سایه سنگین تعرفه های ترامپ بر روی این بازارها کاملا مشهود بود.

    بر اساس این گزارش، شاخص هنگ سنگ با کاهش 0.8 درصدی همراه شده است و شانگهای چین نیز روند منفی 0.2 درصدی را از آن خود کرده است.

    این در حالی است که، شاخص شن ژن با افت 0.3 درصدی معاملات را ادامه داد.

    افت صنعت بیمه، نرم افزار و خدمات کامپیوتری و خرده فروشی بیشترین روند منفی را در بازار شانگهای داشتند.

    این در حالی است که، تعرفه های گمرکی باعث شده است تا تبادلات در بازارهای سهام شانگهای و شن ژن در شرق و جنوب این کشور مختل شده و سرمایه گذاران در خصوص مبادلات تجاری گیج و مبهوت شوند.

    از زمانی که دولت ترامپ در ماه مارس (اسفند) اعلام کرد که به تدریج تعرفه روی کالاهای وارداتی از چین را افزایش می دهد ارزش یوان چین نزدیک به 7 درصد سقوط کرده است.

    ترامپ که برای تعرفه بر روی 200 میلیارد دلار کالای تجاری از هم اکنون آماده است کشورهای دیگر را نیز تهدید کرد که اگر با آمریکا عادلانه تجارت نکنند مشمول تعرفه خواهند شد.

    از سوی دیگر، دولت چین اعلام کرده است هر حرکتی از سوی دولت آمریکا را در این زمینه تلافی خواهد کرد و اگر در آن زمان وارد گفت و گو شده باشد از مذاکرات نیز خارج خواهد شد.

    روزنامه گلوبال تایمز چین نوشته است که ما به زیبایی اقداماتی تلافی جویانه علیه آمریکا انجام می دهیم و آنقدر فشارها را افزایش می دهیم تا آمریکا با مشکلاتی به مراتب بیش از این زمان مواجه شود.

    برچسب ها