عصر خودرو

در چه صوررتی شرکت های آمریکایی به ایران می آیند؟

عصر بازار- اکثر شرکت های آمریکایی در طی یک دهه گذشته از معامله با ایران منع شده بودند اما بر اساس توافق جدید، این شرکت ها قادر خواهند بود به بازار رو به رشد ایران دسترسی داشته اند.

در چه صوررتی شرکت های آمریکایی به ایران می آیند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، تحریم ها علیه ایران از ابتدای سال آینده میلادی برداشته خواهد شد. بسیاری انتظار دارند قواعد سختگیرانه ای که معامله با ایران را محدود کرده بود در ماه ژانویه لغو شود.

    اکثر شرکت های آمریکایی در طی یک دهه گذشته از معامله با ایران منع شده بودند و مقررات تنها به صنایع خاصی اجازه می داد تا معاملات محدودی در تهران داشته باشند، اما بر اساس توافق جدید، اکثر شرکت های آمریکایی قادر خواهند بود به بازار رو به رشد ایران دسترسی داشته باشند.

    شرکت های تکنولوژی الکترونیک از مهمترین منتفعان گشایش بازار ایران خواهند بود. بر اساس اعلام شرکت بی ام آی ریسرچ، انتظار می رود جمعیت بیش از 77 میلیون نفری ایران در طی 4 سال آینده بازاری به ارزش 13 میلیارد دلار ایجاد کند و تقاضا برای کالاهایی مانند رایانه ها، کنسول های بازی و گوشی های تلفن همراه مطرح شود.

    این می تواند به خصوص برای شرکت هایی نظیر اپل و اچ پی پر سود باشد، زیرا هر دوی آنها مدتی است زمینه سازی برای ورود به بازار ایران به محض لغو تحریم ها را آغاز کرده اند.

    صنعت مالی بخش دیگری است که احتمالا بعد از لغو تحریم های ایران شاهد رشد خواهد بود. بانک های بین المللی به دلیل تحریم ها از معامله با بانک های ایرانی منع شده بودند، اما مقررات جدید اجازه معامله با این بانک ها را می دهد. بنابراین بانک های خارجی آزادی بیشتری برای معامله با بانک های ایرانی خواهند داشت.

    در گذشته، شرکت هایی نظیر داچ بانک آلمان جریمه های سنگینی برای همکاری با ایران پرداخت کرده اند، اما به محض اینکه تحریم ها لغو شود، انجام این تراکنش ها مجددا قانونی خواهد شد.

    انتظار می رود به محض لغو تحریم ها، تقاضا برای خودروهای غربی مجددا افزایش یابد و شرکت های خودروسازی اروپایی از این وضعیت منتفع شوند.

    شرکت هایی نظیر فولکس واگن آلمان و پژوی فرانسه قبل از تحریم ها در ایران مشتریان زیادی داشتند. به محض اینکه تحریم ها برداشته شود، انتظار می رود این شرکت ها مجددا از ورود به بازار ایران منتفع شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها