عصر خودرو

گزارش مجمع عادی سالیانه پتروشیمی پردیس

عصر بازار- در سال مالی ۹۴ میزان تولید شرکت معادل ۳۲۹۴ هزار تن بوده است که از ابتدای راه اندازی تا کنون بالاترین رکورد تولید می باشد که نسبت به رکورد سال ۹۱ حدود ۲ درصد افزایش نشان می دهد.

گزارش مجمع عادی سالیانه پتروشیمی پردیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، شرکت طی سال مالی منتهی به شهریور 1394 حدود 994 میلیارد تومان سود خالص محقق نموده است که به ازای هر سهم 3314 ریال می باشد. با توجه به بندها 4 و 5 شرکت از 149 تومان سود قابل پرداخت، 148 تومان را تصویب نمود.

    محل برگزاری : ساعت 9:30 مورخ 06/10/1394 در مرکز همایش های رازی
    درصد حضور سهامداران:86.5%

    هیات رئیسه مجمع
    رئیس مجمع : عزیزی

    ناظر اول: شریفی

    ناظر دوم: گودرزیان

    مدیرعامل : زمانی

    گزارش هیات مدیره
    تولید  کل اوره در سال 1394 حدود 2 میلیون تن میباشد که که نسبت به سال مالی منتهی به  1392 حدود 15 درصد افزایش داشته است.
    تولید آمونیاک با ثبت یک رکورد جدید به 1294 هزار تن رسید.

    فروش کل  و صادرات کل به ترتیب  برابر 2005 هزار تن و 1567 هزار تن می باشد که نسبت به دوره سال قبل افزایش قابل توجهی دارد.

    میزان کل فروش ریالی شرکت در سال 1394 حدود 1815 میلیارد تومان بوده است که نسبت به رکورد قبلی حدود 11.8 درصد رشد نشان می دهد.

    میزان کل سود خالص حدود 994 میلیارد تومان بوده است

    ظرفیت تولید نسبت به ظرفیت اسمی 93.9 درصد بوده است که رتبه اول در عسلویه و رتبه پنجم در بین کل شرکت های پتروشیمی را دارد.

    در سال مالی 7 تا 8 درصد کل تولید پتروشیمی ها توسط پتروشیمی پردیس بوده است.

    12تا 13 درصد از کل صادرات پتروشیمی ها توسط پتروشیمی پردیس بوده است.

    شروع عملیات در مورد فاز سه که با ظرفیت 2050 تن آمونیاک در روز و 3250 تن اور در روز در سال 1390 بوده است. این مجتمع در حدفاصل فازهای پارس جنوبی و پتروشیمی زاگرس در زمینی به مساحت 13.5 هکتار واقع شده است.

    این طرح تا شهریور پیشرفت واقعی 83 درصدی داشته است . واحد آمونیاک 87.1 درصد و 81 درصد واحد اوره و 71.5 درصد واحد آفسایت بوده است.پیشرفت طرح در حال حاضر 92 درصد در بخش آمونیاک و 84 درصد در بخش اوره می باشد.

    پیش بینی می شود این طرح در اردیبهشت سال 1395 وارد مدار تولید گردد.

    75 درصد از گاز دریافتی به عنوان خوراک و 25 درصد به عنوان سوخت است. در فاز سه به دلیل اینکه یوتیلیتی را خود واحد  تامین می کند این نسبت متفاوت خواهد بود و شاید به 60 تا 40 برسد. ظرفیت بویلر های فاز سه هر کدام 150 تن در ساعت است ک بخار  و آب DM هر سه فاز را تامین خواهد کرد.

    بدهی های فاینانس واحد دوم در اول سال 1395 پرداخت و به اتمام خواهد رسید.

    170 نفر به نیروی انسانی شرکت بابت راه اندازی فاز سوم اضافه شده است.

    بازار صادراتی شرکت که پیش از این با محوریت هند بوده است متنوع تر شده است و صاردات به هند از 75 درصد کل صادرات به 25 درصد رسیده است.

    شرکت برای راه اندازی فاز سه باید 30 میلیارد تومان دیگر هزینه کند که قصد دارد یا از طریق اوراق مرابحه و یا اوراق سلف نفت کوره این کار را انجام دهد.

    در حال حاضر قیمت اوره بین 240 تا 260 دلار در نوسان است. اوره نسبت به سایر محصولات پتروشیمی کمترین تاثیر را در ریزش قیمت نفت تجربه کرده است(17 درصد).

    هزینه حمل کالا به هند برابر 25 دلار می باشد.

    بندهای حسابرسی

    ·        مانده طلب از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به مبلغ 107 میلیارد تومان به عنوان مطالبات سنواتی است که شرکت در رابطه با وصول آن در مراجع قضایی طرح دعوی نموده است که منجر به صدورررای توسط دادگاه مبنی بر الزام پرداخت 94 میلیارد تومان در وجه شرکت شده است که از این میزان با توقیف حساب شرکت 24 میلیراد تومان آن وصول شده است.

    ·        بند 5 به مغایرت حساسب شرکت با پتروشیمی مبین اشاره دارد که این مغایرت بالغ بر 168 میلیارد تومان است ولی شرکت  در حساب ها منظور ننموده است. که تکلیف شد بر حسب صرفه و صلاح شرکت رفع مغایرت انجام شود.

    ·        بند 6 به پاسخ تاییدیه های ارسالی بع شرکت ملی صنایع پتروشیمی اشاره داردکه مبلغ آن 29.5 میلیارد تومان است که تا کنون دریافت نشده است. تکلیف شد پاسخ تاییدیه ها لازم گرفته و ظرف سه ماه در اختیار بازرس قانونی قرار گیرد.                                                                                       

    تقسیم سود

    شرکت طی سال مالی منتهی به شهریور 1394 حدود 994 میلیارد تومان سود خالص محقق نموده است که به ازای هر سهم 3314 ریال می باشد. با توجه به بندها 4 و 5 شرکت از 149 تومان سود قابل پرداخت، 148 تومان را تصویب نمود.

    مصوبات
    پس از قرائت گزارش بازرس، صورت های مالی شرکت مورد تصویب قرار گرفت.

    روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد ب عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب شد.

    موسسه حسابرسی رهیافت به عنوان بازرس اصلی انتخاب گردید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها