عصر خودرو

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت :

صادرات مواد معدنی ۱۵ درصد افزایش یافت

عصر بازار- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات انواع مواد معدنی در شش ماهه سال جاری در همسنجی با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

صادرات مواد معدنی ۱۵ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «جعفر سرقینی» افزود: ارزش اقتصادی و مالی این میزان صادرات مواد معدنی حدود پنج میلیارد دلار بوده است.
    وی با تاکید بر اینکه تحریم ها تاثیری در کاهش تولید صنایع معدنی کشور نداشته بیان کرد: فولاد، مس، سنگ آهک و روی از جمله مواد معدنی صادراتی است که به بسیاری از کشورهای واقع در خاورمیانه، اروپا و آفریقا صادر می شود.
    سرقینی ادامه داد: با توجه به شرایط مناسب الیگودرز استان لرستان در حوزه معادن سنگ و آهک، بزودی کارخانه تولید کاغذ از سنگ در این شهرستان راه اندازی می شود.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: بزرگترین کارخانه فروآلیاژ کشور با 400 نفر اشتغالزایی در لرستان قرار دارد که توانسته بخش عمده ای از نیازهای کشور را در این حوزه تامین کند.
    محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و به همراه هیاتی امروز به منظور بهره برداری و آغاز به کار اجرایی چند طرح صنعتی به لرستان سفر کرده است.

    برچسب ها