عصر خودرو

واردات پوشاک افت کرد؛ توتون و تنباکو زیاد شد

عصر بازار- محصولات توتون و تنباکو بیشترین رشد ارزشی در واردات بین محصولات صنعتی را طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به خود اختصاص داده‌اند و در این بین تجهیزات حمل‌ونقل با کاهشی ۵۴ درصدی بیشترین کاهش ارزش واردات را در مدت مذکور به خود اختصاص دادند.

واردات پوشاک افت کرد؛ توتون و تنباکو زیاد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بیشترین رشد ارزش واردات در بخش صنعت طی بهار سال 1397 نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب در بخش محصولات توتون و تنباکو، کک و فرآورده‌های حاصل از نفت و نیز انتشار، چاپ و تکثیر رسانه‌های ضبط شده بوده و بیشترین کاهش ارزش واردات نیز در مدت مذکور به گروه‌های کالایی تجهیزات حمل‌ونقل، پوشاک و منسوجات تعلق گرفته است.

    محصولات توتون و تنباکو با رشد 138.9 درصدی بر ارزش واردات روبرو شده و به ترتیب کک و فلرآورده‌های حاصل از نفت نیز انتشار، چاپ و تکثیر رسانه‌های ضبط شده رشدی 83.9 و 82.1 درصدی را تجربه کردند. در عین حال تجهیزات حمل‌ونقل با کاهش میزان 54 درصدی در ارزش واردات طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین افت میزان ارزشی واردات را به خود اختصاص داده و به ترتیب پوشاک با کاهشی 43.8 درصدی و منسوجات با کاهشی 38.6 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    در مورد واردات بخش معدن باید خاطر نشان کرد که استخراج زغال سنگ و لینیت با رشد ارزشی 23.1 درصدی ارزش واردات روبه‌رو شده و استخراج کانه‌های فلزی و استخراج سایر معادن نیز در میزان ارزش واردات به ترتیب رشدی 33.9 و 44.3 درصدی در طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند.

    طبق آنچه وزارت صنعت، معدن وتجارت به ایسنا اعلام کرده، میزان واردات در بخش صنعت طی 90 روز ابتدای سال جاری معادل هشت میلیارد و 728 میلیون دلار بوده که در قیاس با واردات 9 میلیارد و 700 میلیون دلاری این بخش، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهشی 10 درصدی روبرو شده است. هم‌چنین میزان واردات بخش معدن در سه ماهه ابتدایی سال جاری برابر 74 میلیون دلار بود که در مقایسه با میزان واردات 55 میلیون دلاری در مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 33.7 درصدی واردات در این بخش هستیم.

    این درحالی است که میزان واردات وزنی صنایع طی مدت مذکور سه میلیون و 269 هزار تن بود که نسبت به واردات چهار میلیون و 917 هزار تنی در مدت مشابه سال گذشته 33.5 درصد کاهش داشته است. در مورد واردات وزنی معادن در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه نیز واردات 201 هزار تنی به 247 هزار تن ارتقا یافته است که افزایشی 23.1 درصدی را نشان می دهد.

    در ذیل جداول مربوط به واردات بخش صنعت و معدن به تفکیک گروه کالایی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل آورده شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو