عصر خودرو

برگزاری چهلمین یک دیدار یک عرضه ؛

تاپکیش عرضه اولیه میشود

عصر بازار- چهلمین عرضه اولیه فرابورس به بررسی وضعیت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش اختصاص یافت.

تاپکیش عرضه اولیه میشود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، این نشست با حضور علیرضا بهمنی مدیرعامل و عبدالعظیم قنبریان رئیس هییت مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش، مجید سوری مدیرعامل کارگزاری پارسیان و رضا غلامعلی معاون توسعه بازار شرکت فرابورس در روز دوشنبه 26 شهریور ماه 97 در محل شرکت فرابورس برگزار شد.
    در ابتدا بهمنی مدیرعامل این شرکت در خصوص عرضه اولیه گفت: شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش با نماد "تاپکیش" بعنوان نود چهارمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس در گروه تجارت عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتور پذیرش و درج نماد شد.
    وی افزود: البته شرکت مذکور در سال 87 در کیش توسط شرکت گروه داده‌پردازی بانک پارسیان، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان،شرکت تامین خدمات کاربردی کاسپین و صرافی پارسیان با سرمایه اولیه یک میلیون تومان به ثبت رسیده بود
    بهمنی در خصوص افزایش سرمایه شرکت گفت: سرمایه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش طی 3 مرحله افزایش سرمایه در حال حاضر به 40 میلیون تومان رسیده است. براین اساس سهامدارعمده متعهد شده 10 درصد سهام را درعرضه اولیه و 10 دیگر را ظرف 6 ماه بعد از عرضه،واگذار کند.
    بهمنی ادامه داد: 80 درصد سهام این شرکت 40 میلیارد تومانی که در حال حاضر دارای 231 نیروی انسانی است، به داده پردازی بانک پارسیان و 19.9 درصد سهم به تجارت الکترونیک پارسیان اختصاص دارد.
    مدیرعامل این شرکت درخصوص موضوع اصلی کارکرد شرکت گفت: با توجه به اینکه 90 درصد تراکنش ها در بانک پارسیان بصورت الکترونیک انجام می شود،"تاپکیش" توانسته در عرصه تامین تجهیزات بانکداری الکترونیکی، لوازم جانبی و ارائه خدمات پشتیبانی و سخت افزاری مورد نیاز گروه بانک پارسیان،قابلیت سرویس دهی به بانک های متعدد از جمله سامان،پست بانک،پاسارگاد و اقتصاد نوین را داشته باشد.همچنین در حال حاضر از عوامل اصلی فروش و پشتیبانی دستگاه های کارتخوان فروشگاهی شرکت های بیتل و دمکو و ارائه دهنده کاغذهای حرارتی جامبو شرکت هانسول کره جنوبی نیز باشد.
    بهمنی در خصوص فعالیت های تولیدی،پشتیبانی و بازرگانی تاپکیش بیان کرد: فعالیت ها و خدمات تولیدی قابل ارائه به مشتریان شامل خط تولید چاپ و برش رول کاغذ حرارتی دستگاه پوز و ATM،خط مونتاژ و تعمیر دستگاه پوز،خط تولید آداپتور 8 و 12 ولت و خط تولید کارت های مغناطیسی بانکی بخشی از فعالیت‌های شرکت است. همچنین باید به فعالیت های خدمات پشتیبانی نیز اشاره کرد که شامل ارائه خدمات پشتیبانی و ATM،ارائه خدمات پشتیبانی و سرویس دستگاه پوز وخدمات پرستاری،پول گذاری و پشتیبانی دستگاه ATM منصوبه در جزیره کیش است.
    بهمنی در ادامه درمورد فعالیت های بازرگانی تاپکیش اظهار کرد: تامین و تحویل انواع دستگاه پوز شرکت بایتل و دمکو،تامین و تحویل تجهیزات شبکه،تامین و تحویل قطعات یدکی دستگاه های پوز و ATM، واردات و فروش کاغذ جامبو حرارتی هانسول کره جنوبی،تامین و تحویل کارت مغناطیسی بانکی،تامین صندوق فروشگاهی و تامین تجهیزات ذخیره سازی و کامپیوتری نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.
    در ادامه مدیرعامل تاپکیش در خصوص اهداف شرکت گفت: تامین دستگاه های کارتخوان وکارتخوان موبایلی و پایانه شعب از شرکت بیتل و نصب در پایانه های سراسر کشور، نصب و ارائه دستگاه های کارتخوان فروشگاه،پین پد،خودپرداز،کارتخوان موبایلی،صندوق فروشگاهی و سایر تجهیزات بانکداری الکترونیکی و کامپیوتری در فروشگاه ها و مراکز خدمات، تامین صندوق های فروشگاهی از طریق شرکت sam4s کره جنوبی برای شرکت و سایر متقاضیان بانکی و فروشگاه ها، ارائه نسخه نمونه دستگاه های خودپرداز غیرنقدی به بانک پارسیان با قابلیت های مانده حساب از کارت و حساب های متصل،صورتحساب از کارت و حساب های متصل،انتقال وجه کارت به کارت،پرداخت کلیه قبوض سازمان ها،تغییر رمز اول و دوم کارت،مسدود کردن کارت و قابلیت ارائه خدمات احراز هویت از طریق اثر انگشت و امکان ارائه خدمات از طریق کارتخوان های بدون تماس بخشی از اهدافی است که این شرکت دنبال میکند.
    وی افزود: از سوی دیگر تجهیز کلیه دستگاه ها به سیستم NFC و ثبت اثر انگشت و بارکد خوان، توسعه شعب مجازی و تهیه دستگاه های VTM و کیوسک، توسعه دستگاه های MPOS، پوشش کامل کلیه دستگاه های خودپرداز بانک پارسیان اعم از پرستاری،پول گذاری،و پشتیبانی سخت افزاری دستگاه ها، ارائه انواع خدمات دستگاه های ترازوی دیجیتال، ارائه انواع خدمات میزهای هوشمند و کیوسک های نوین نیز در دستور کار قرار گرفته است.
    بهمنی افزود: علاوه بر موارد ذکر شده تاپکیش دارای مجوز انحصاری فروش و پشتیبانی محصولات بیتل کره جنوبی و نماینده رسمی فروش کاغذ هانسول کره جنوبی نیز میباشد که این مهم را میتوان مزیت رقابتی این شرکت دانست.
    بهمنی در مورد سود خالص شرکت بیان کرد: سود شرکت در سال مالی 95، 102 هزار میلیون ریال، در سال مالی 96، 106 هزار میلیون ریال و در شش ماهه نخست سال مالی 97، 61 هزار و 900 میلیون ریال بوده است.

    برچسب ها