عصر خودرو

رییس سازمان خصوصی سازی :

مقاومت در واگذاری سهام شرکت‌های کنترلی

عصر بازار- رییس سازمان خصوصی سازی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته به شرایطی رسیده‌ایم که بخش خصوصی واقعی جایگاه خود را در واگذاری‌های دولت پیدا کند ولی در واگذاری سهام شرکت‌های کنترلی مقاومت صورت می‌گیرد.

مقاومت در واگذاری سهام شرکت‌های کنترلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، میرعلی اشرف پوری حسینی گفت: یکی از کارهایی که در راستای واگذاری سهام شرکت های دولتی در سال های گذشته انجام داده ایم آسیب شناسی واگذاری ها است. رییس سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس با رفع موانع موجود موفق شدیم در دولت دوازدهم 100 درصد واگذاری ها و در دولت یازدهم 67 درصد واگذاری ها را به بخش خصوصی واقعی داشته باشیم و این در حالی است که از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی سازی در سال 80 تا ابتدای شروع به کار دولت یازدهم کمتر از 18 درصد واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی صورت گرفته است.

    پوری حسینی اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته به شرایطی رسیده ایم که بخش خصوصی واقعی جایگاه خود را در واگذاری های دولت پیدا کند. رییس سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: یکی دیگر از سختی های خصوصی سازی، واگذاری سهام شرکت های کنترلی است که از قضا بیشتر مقاومت ها نیز در این زمینه ابراز می شود.

    وی اضافه کرد: بر این اساس نگاهی به آمارها نشان می دهد در طول 18 سال گذشته 755 بنگاه و سهم کنترلی برای عرضه در لیست سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است که از این تعداد، تا پیش از دولت یازدهم و در مدت 12 سال، تنها 101 شرکت واگذار شده اند که 13 درصد واگذاری ها کنترلی را شامل می شود. این در حالی است 448 بنگاه به صورت کنترلی از دولت یازدهم تاکنون واگذار شده اند که 34 درصد واگذاری ها را شامل می شود.

    معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه خصوصی سازی هر چه قدر به پایان عمر خود نزدیک می شود کار سخت تری دارد اظهار داشت: بر این اساس از همه توان و تلاش خود استفاده می کنیم تا خصوصی سازی به بهترین روش و سریعترین شکل ممکن انجام شود.

    برچسب ها