عصر خودرو

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد؛

افزایش سهم بخش خصوصی از واگذاریها

عصر بازار- رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته به شرایطی رسیده ایم که بخش خصوصی واقعی جایگاه خود را در واگذاریهای دولت پیدا کند.

افزایش سهم بخش خصوصی از واگذاریها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، پوری حسینی گفت: یکی از کارهایی که در راستای واگذاری سهام شرکتهای دولتی در سالهای گذشته انجام داده ایم آسیب شناسی واگذاری‌ها است.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس با رفع موانع موجود موفق شدیم در دولت دوازدهم 100 درصد واگذاری‌ها و در دولت یازدهم 67 درصد واگذاری‌ها را به بخش خصوصی واقعی داشته باشیم. این در حالی است که از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی سازی در سال 80 تا ابتدای شروع به کار دولت یازدهم کمتر از 18 درصد واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی صورت گرفته است.

    پوری حسینی اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته به شرایطی رسیده ایم که بخش خصوصی واقعی جایگاه خود را در واگذاری‌های دولت پیدا کند.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: یکی دیگر از سختی های خصوصی سازی، واگذاری سهام شرکتهای کنترلی است که از قضا بیشتر مقاومتها نیز در این زمینه ابراز می شود.

    وی اضافه کرد: بر این اساس نگاهی به آمارها نشان می دهد در طول 18 سال گذشته 755 بنگاه و سهم کنترلی برای عرضه در لیست سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است که از این تعداد، تا پیش از دولت یازدهم و در مدت 12 سال، تنها 101 شرکت واگذار شده اند که 13 درصد واگذاری‌ها کنترلی را شامل می شود. این در حالی است 448 بنگاه به صورت کنترلی از دولت یازدهم تا کنون واگذار شده اند که 34 درصد واگذاری‌ها را شامل می شود.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان این که خصوصی سازی هر چه قدر به پایان عمر خود نزدیک می شود کار سخت تری دارد اظهار داشت: بر این اساس از همه توان و تلاش خود استفاده می کنیم تا خصوصی سازی به بهترین روش و سریعترین شکل ممکن انجام شود.

    برچسب ها