عصر خودرو

کوتاه از کدال؛

از شفاف سازی فرارو تا تعدیل مثبت وبانک

عصر بازار- "مرقام" در مجمع ۳۰۱ ریال سود برای هر سهم محقق کرد و مبلغ ۲۷۰ ریال سود نقدی برای هر سهم کنار گذاشت.

از شفاف سازی فرارو تا تعدیل مثبت وبانک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، "فاراک" توانسته مبلغ 524 ریال سود برای هر سهم محقق کند در حالیکه آخرین پیش بینی سود شرکت 417 ریال اعلام شده است که بازهم نسبت به نخستین پیش بینی شرکت رشد داشته است. فاراک 16 دی ماه به مجمع می رود.

    "ثفارس" مبلغ 353 ریال سود محقق کرده و 311 ریال آن را بطور نقدی به سهامداران تخصیص داده است.

    "غمارگ" پیش بینی سود هر سهم سال مالی 95 را مبلغ 895 ریال اعلام کرده است در حالیکه برای سال مالی 94 مبلغ 680 ریال سود پیش بینی کرده بود.

    "وبانک" اعلام کرد که از فروش سهام پتروشیمیران به صندوق بازنشستگی کشوری مبلغ 163 ریال سود به هر سهم شرکت اضافه می شود و پیش بینی سود شرکت از 1141 ریال به 1304 ریال افزایش می یابد. این درحالی است که فروش سهام پتروشیمیران بر سود شاراک نیز موثر است اما "وبانک" سیاست تقسیم سود شاراک را ثابت فرض کرده و اثرات این افزایش را در سود تقسیمی لحاظ نکرده است. "وبانک" همچنین برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی  دارد.

    شفاف سازی فراور

    و "فراور" هم با کاهش قیمت روی در بازارهای جهانی متاثر شده است. میانگین نرخ روی در آذرماه 1521 دلار و در پایان ماه 1503 دلار بوده است اما شرکت پیش بینی کرده روی با شروع سال میلادی و در پایان سال مالی با رشد همراه شده و به 1700 دلار برسد.
    تولیدات اول سال شرکت با خاک های نرخ بازار آزاد و نرخ های وارداتی بالا ثبت شده است. با توجه به اینکه خاک های خریداری شده سهمیه نیمه اول سال در سه ماهه سوم محقق شده و نرخ های آن کمتر از نرخ های بازار آزاد است و همچنین با توجه به تخفیف از فروشنده خاک خارجی بدلیل کاهش قیمت ها، مبلغ ریالی خاک مصرفی متاثر شده و با کاهش همراه خواهد بود.
    به این ترتیب در گزارش حسابرسی شده قیمت تمام شده کالای تولید شده از 570 میلیارد ریال به 484 میلیارد ریال رسیده و قیمت تمام شده کالای آماده برای فروش هم به همین نسبت از 558 میلیارد ریال به 472میلیارد ریال کاهش یافته است لکن بدلیل کاهش  موجودی ساخته شده اخر دوره، قیمت تمام شده کالای فروش رفته نسبت به گزارش حسابرسی نشده کمی افزایش یافته و به 396 میلیارد ریال رسیده است در حالیکه در گزارش حسابرسی نشده مبلغ 370میلیارد ریال برآورد شده بود.
    قابل توجه آنکه در محاسبات قیمت تمام شده حسابرسی نشده مقدار تولید شمش روی 9 هزار تن در نظر گرفته شده بود که با توجه به از دست دادن زمان، براورد نهایی تحویلی به حسابرس برای تولید 7 هزار تن در نظر گرفته شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها