عصر خودرو

گزارش رسام از وضعیت صندوق ‏های سرمایه ‏گذاری در هفته گذشته؛

روزهای خوب صندوق‏ های سهامی

عصر بازار- رسام؛ صفر تا صد صندوق‌های سرمایه‌گذاری / در هفته گذشته خالص خروج سرمایه از صندوق¬‌های سرمایه¬‌گذاری مجموعا ۱۸هزار و ,۸۱۴ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

روزهای خوب صندوق‏ های سهامی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، ورود پول به کل صندوق‌ها (به واسطه صدور واحدهای سرمایه‌گذاری) 29 هزار و 808 میلیارد ریال و خروج پول (به واسطه ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری) 48 هزار و 622 میلیارد ریال بوده است. صندوق های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، بیشترین خالص خروج سرمایه  با مبلغ 18 هزار و 851 میلیارد ریال را داشته ‏اند.
    خالص ارزش کل دارایی صندوق های سرمایه‌گذاری با  15هزار و 542 میلیارد ریال کاهش به مبلغ یک میلیون و 432 هزار و 403 میلیارد ریال رسید. بیشترین کاهش خالص ارزش دارایی‌های مربوط به صندوق‌های با درآمد ثابت بوده است که با  18هزار و 853 میلیارد ریال کاهش به مبلغ یک میلیون و 453 هزار و 967 میلیارد ریال رسیده است. بیشترین افزایش خالص ارزش دارایی‌ها نیز مربوط به صندوق‌های بازارگردانی بوده که با  2 هزار و 10 میلیارد ریال افزایش به مبلغ 33 هزار و 716 میلیارد ریال رسیده است. 
    طبق آخرین اطلاعات برگرفته از سامانه رسام، صندوق سهامی مشترک ذوب آهن اصفهان با کسب 16.35 درصد بازدهی، بیشترین بازدهی را در بین تمامی صندوق‌ها به دست آورده ‌است.


    در نمودار شماره 1 شاخص کل صندوق‌های مشترک سهامی با شاخص‌های بورس و فرابورس طی یک ماه اخیر (منتهی به 19  شهریور‌ماه 1397) مقایسه شده است. مقایسه شاخص‌ها نشان می‌دهد که شاخص کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به شاخص‌های بورس و فرابورس عملکرد ضعیف‌تری را کسب کرده است. در نهایت نمودار شماره 2 سهم صنایع را در پرتفوی صندوق‌ها سرمایه گذاری در تاریخ 19 شهریور‌ماه نشان می دهد.

    برچسب ها