عصر خودرو

تاکید گروه ۲۰ بر اصلاحات فوری در WTO

عصر بازار- وزیران بازرگانی ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان اعلام کردند که ضرورت مبرمی را برای اصلاحات در سازمان تجارت جهانی (WTO) می‌بینند.

تاکید گروه ۲۰ بر اصلاحات فوری در WTO
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، کشورهای عضو گروه 20 در بیانیه‌ای که به دنبال سلسله نشست‌های در ماردل پلاتای آرژانتین منتشر شد، اعلام کردند نیاز فوری برای مذاکرات بیشتر به منظور بی‌اثر کردن ریسک‌ها و افزایش اعتماد در تجارت جهانی و بهبود WTO  می‌بینند. در این دیدارها سسیلیا مالم استروم، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا و معاونان نمایندگان تجاری چین و آمریکا حضور داشتند.

    سازمان تجارت جهانی از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته و وی تهدید کرده اگر این نهاد تجاری رفتار بهتری در قبال آمریکا نداشته باشد، از آن خارج خواهد شد. خروج آمریکا از WTO احتمالا تبعات قابل توجه‌تری برای اقتصاد جهانی نسبت به جنگ تجاری فزاینده ترامپ با چین دارد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، خورخه فوری، وزیر خارجه آرژانتین، پس از انتشار این بیانیه به خبرنگاران گفت: واضح است که ما معتقدیم یافتن پیشنهادها برای پاسخگوتر شدن WTO به چالش‌های فعلی برای تجارت، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.  ری‌یس موراتو، وزیر صنعت و بازرگانی اسپانیا به خبرنگاران گفت: نمایندگان کشورهای گروه 20 در نوامبر برای مذاکره درباره اصلاحات WTO در سطح فنی دیدار خواهند کرد. فوری این دیدار را تایید کرد و گفت  موضوعات این برنامه هنوز مشخص نشده‌اند.

    وانگ یی - وزیر خارجه چین نیز پس از دیدار اخیر با ژان ایو لودریان - وزیر امور خارجه فرانسه، اظهار کرده بود ما بر این باور نیستیم که سیستم فعلی WTO عالی و بدون عیب و نقص است. چین از اصلاحات و بهبود سیستم فعلی از جمله WTO حمایت می‌کند تا منصفانه‌تر، کارآمدتر و منطقی‌تر شود.

    برچسب ها