عصر خودرو

گذری بر اطلاعات "کدال"

عصر بازار- ترافیک انتشار گزارش های شفاف سازی شرکت های بورسی این روزها بسیار سنگین شده است.

گذری بر اطلاعات "کدال"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، این روزها همزمان با رشد قابل توجه شاخص بازار سهام، بسیاری از شرکت های بورسی با توجه به نوسان بیش از 20 درصد، ارائه گزارش شفاف سازی را در برنامه دارند. از این رو شفاف سازی سه شرکت "ولغدر" ، "غمارگ" و "زمگسا" در این بخش ارائه شده است.

    "ولغدر" 6 میلیارد ریال خودروی سنگین فروخت

    شرکت لیزینگ خودرو غدیر برای فروش تعدادی خودروی سنگین اقدام به برگزاری مزایده کرد که بر اساس آن، از 13 دستگاه خودروی موجود در مزایده 7 دستگاه خودرو جمعا به مبلغ 6میلیارد و 743 میلیون ریال به فروش رساند و مبلغ مذکور در حساب اقساط معوق مشتریان لحاظ شد.

    لازم به ذکر است مزایده انجام شده بعلت اینکه سود اقساط مشتریان در سررسید آنها در سنوات گذشته شناسایی شده بود آثار سود و زیانی نداشته است. 

    افزایش نرخ فروش و کاهش زیان "غمارگ"

    شرکت مارگارین پیش بینی زیان خود را از مبلغ 148 میلیارد ریال به مبلغ 86میلیارد ریال کاهش داد و به این ترتیب زیان هر سهم از 177 ریال به 102 ریال کاهش یافت. این شرکت دلایل این تغییر با اهمیت را چنین توضیح داده است:

    1-در بودجه تعدیلی 17 درصد افزایش نرخ فروش از 19 شهریور تا پایان سال مالی لحاظ شده است.

    2-تخفیفات مورد نیاز فروش بر اساس شرایط بازار و کانال های پخش لحاظ و برنامه شرکت جهت کاهش تخفیفات در ماه های پایانی سال مالی است.

    3-با توجه به اینکه در مرداد ماه صادرات روغن نباتی ممنوع شده است، در پیش بینی بودجه تعدیلی مقدار آن به فروش داخلی اضافه شده است.

    4-تامین مواد اولیه روغن خام به جز روغن کلزا بطور کامل از محل واردات فرض شده است.

    5-نرخ روغن خام بر اساس نرخهای جهانی در شهریور ماه 1397 در بودجه لحاظ شده است.

    6-نرخ ارز خرید روغن خام و ورق حلب بر اساس دلار 4هزار و 200 تومان و نرخ ارز خرید سایر مواد بسته بندی و شیمیایی بر اساس دلار بازار ثانویه در نظر گرفته شده است.

    7-هزینه های عملیاتی و اداری و فروش بر اساس اطلاعات واقعی 8 ماهه اول بطور متوسط و با افزایش تورم سالیانه در نظر گرفته شده است.          

    شفاف سازی "زمگسا" در خصوص طرح توسعه

    شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال با انتشار اطلاعیه ای در شبکه کدال اعلام کرده است، در راستای برنامه های توسعه اقدام به خرید و واردات 2هزار راس بز از کشور اسپانیا کرده است.

    برنامه شرکت، واردات هزار راس بز دیگر از کشور مذکور است که به محض واردات اطلاع رسانی خواهد شد.

    هدف شرکت از واردات دام های فوق؛ تولید شیر بز بصورت برآوردی معادل ٢5۰۰ تن در سال است. همچنین یکی دیگر از اهداف واردات دام های فوق فروش بزغاله است.

    بدیهی است شیر بز در زمان تولید و فروش بزغاله در زمان تحقق در گزارش عملکرد ماهیانه افشا خواهد شد.

    برچسب ها