عصر خودرو

رتبه ایران در گزارش توسعه انسانی سازمان ملل یک پله بالا رفت

عصر بازار- در جدیدترین گزارش توسعه انسانی سازمان ملل رتبه ایران با یک پله صعود به ۶۰ رسید و ایران در مرز پیوستن به کشورهای با توسعه انسانی بسیار بالا قرار گرفت.

رتبه ایران در گزارش توسعه انسانی سازمان ملل یک پله بالا رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس،‌ سازمان ملل آخرین گزارش خود از شرایط شاخص توسعه انسانی را با ارزیابی 189 کشور منتشر کرد.

    در این گزارش که شاخص های توسعه انسانی در آن مورد ارزیابی قرار گرفته است رتبه ایران نسبت به گزارش قبلی در سال 2017 یک رده رشد کرده است.

    گزارش اخیر که بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از شرایط و شاخص های کیفیت منابع انسانی در سال 2017 در کشورها تهیه شده است نشان دهنده بهبود قابل توجه شاخص‌های انسانی در ایران است.

    در این گزارش شاخص توسعه انسانی در ایران 0.798 واحد برآورد شده است که نسبت به 0.796 واحد سال 2016، 0.002 واحد رشد داشته است.

    در گزارش سال 2016 توسعه انسانی سازمان ملل، رتبه ایران در میان 189 کشور مورد بررسی 61 بود که در ارزیابی اخیر این رتبه با یک رده صعود به 60 رسیده است.

    سازمان ملل متحد در ارزیابی انجام شده برای سال 2017 ایران را در جمع کشورهای با کیفیت بالا در توسعه انسانی معرفی کرده است.

    به طور کلی سازمان ملل در گزارش خود درباره شاخص های توسعه انسانی، کشورهای جهان را به 4 گروه کشورهای با توسعه انسانی بسیار بالا، بالا، متوسط و کشورهای با توسعه انسانی پایین تقسیم کرده است.

    البته ایران در رتبه 60 در مرز کشورهای با توسعه انسانی بالا قرار گرفته است چرا که، 59 کشور بالای رده ایران در گروه کشورهای با توسعه انسانی بسیار بالا قرار گرفته و ایران و 52 کشور دیگر با رده پایین‌تر ایران در رده کشورهای با توسعه انسانی بالا قرار دارند.

    در مجموع به ترتیب 39 و 38 کشور دیگر نیز در رده های کشورهای با توسعه انسانی متوسط و پایین قرار گرفته اند.

    به طور کلی کشورهای آلمان، آمریکا، سوئد، انگلیس، ژاپن ،روسیه، فرانسه و برخی کشورهای عربی در ارزیابی شاخص توسعه انسانی در رتبه های بالاتر از ایران قرار دارند و کشورهایی نظیر چین، اوکراین، ترکیه، مکزیک، برزیل، اردن، الجزایر و برخی کشورهای آفریقایی در این رتبه بندی پایین تر از ایران قرار گرفته اند.

    کشورهای نروژ، سوئیس، و استرالیا بالاترین رتبه توسعه انسانی را در جهان در گزارش سازمان ملل به خود اختصاص داده اند.

    ایرلند، آلمان، ایسلند، هنگ کنگ، سوئد، سنگاپور و هلند نیز در رده های چهارم و دهم قرار گرفته اند.

    نیجریه در میان 189 کشور کمترین امتیاز را کسب کرد و در رده آخر قرار گرفت.

    برچسب ها