عصر خودرو

عربستان ۱۱ میلیارد دلار وام می گیرد

عصر بازار- صندوق دارایی ملی عربستان این هفته قراردادی برای گرفتن یک وام ۱۱ میلیارد دلاری امضا می کند که اولین استقراض تاریخ این صندوق محسوب خواهد شد.

عربستان ۱۱ میلیارد دلار وام می گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، منابع آگاه گفتند، صندوق دارایی ملی عربستان این هفته قراردادی برای گرفتن یک وام 11 میلیارد دلاری امضا می کند که اولین استقراض تاریخ این صندوق محسوب خواهد شد.

    برخی از بزرگترین بانک های جهان از جمله گلدمن ساکس، اچ اس بی سی و جی پی مورگان چیس قرار است این وام را پرداخت نمایند. موسسه انگلیسی بوتیک وروس پارتنرز در خصوص مذاکرات اخذ این وام کلان به صندوق دارایی ملی عربستان مشاوره می دهد.

    سال گذشته، صندوق دارایی ملی عربستان اعلام کرد که قصد دارد 45 میلیارد دلار در یک صندوق فن آوری تحت اداره گروه سافت بانک ژاپن و 20 میلیارد دلار در یک صندوق زیرساخت های آمریکا که تحت مدیریت گروه بلک استون است سرمایه گذاری نماید و یک شهر 500 میلیارد دلاری به نام نئوم در دریای سرخ احداث نماید.

    سخنگوی صندوق دارایی ملی عربستان و موسسه وروس پارتنرز از اظهارنظر در این باره خودداری کرده اند.

    دولت عربستان در ماه مارس نیز از همین گروه از بانک ها وامی 16 میلیارد دلاری گرفته بود. این منابع گفتند، صندوق دارایی ملی عربستان، مذاکرات با این بانک ها را در ماه جولای آغاز کرده بود.

    بانک های مورگان استنلی، سیتی گروپ، استاندارد چارترد، بی ان پی پاریبا، سوشیتذ جنرال، میزوهو، ام یو اف جی، کردیت اگریکول، اس ام بی سی، بانک آمریکا، بانک چین و بانک صنعتی و بازرگانی چین نیز در اعطای این وام مشارکت خواهند داشت.

    یاسر الرمیان، مدیر صندوق دارایی ملی عربستان سال گذشته گفته بود، این صندوق قصد دارد برای تنوع بخشیدن به اقتصاد نفتی عربستان و افزایش بازدهی حاصل از سرمایه گذاری ها، دست به استقراض بزند.صندوق دارایی ملی عربستان سال گذشته علیرضا زعیمی، مدیر سابق بانک مریل لینچ آمریکا را به عنوان مدیر بخش تامین مالی و خزانه داری شرکتی خود انتخاب کرد تا روی طرح های گرفتن وام کند.

    برچسب ها