عصر خودرو

رضوی، کارشناس بازار سرمایه :

بازار آتی ارز مانع از نوسان نرخ ارز می شود

عصر بازار- بازار آتی ارز می تواند در کنترل نرخ ارز موثر باشد اما از آنجا که دولت اولین و بزرگترین عرضه کننده در این بازار است ، تصور می رود که قیمت گذاری را هم تا حدودی به عهده گیرد.

بازار آتی ارز مانع از نوسان نرخ ارز می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، امیرحسن رضوی، کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب گفت: چون هنوز راه اندازی بازار آتی ارز ، اجرایی نشده مشخص نیست که نقش صرافان در این بازار چیست .

    وی با بیان اینکه صرافان تشکیلات بزرگی هستند تصریح کرد: اینکه آنها چگونه قرار است وارد این بازار شوند زمان می طلبد و به این زودی بعید است این مساله اجرایی شود ؛ البته از سوی دیگر خبرهایی منتشر شده که این بورس شش ماه بعد از تحریم ها راه اندازی می شود؛ و این در حالی است که هنوز تحریم ها به طور کامل برداشته نشده است .

    این کارشناس اقتصادی درباره اخباری مبنی بر احتمال کاهش بودجه عمرانی سال 95 و تاثیر آن بر بازار سرمایه هم اظهار داشت : بودجه عمرانی ، حداقل بر 50 درصد شرکت ها موثر است اما به هر صورت شرکت ها باید مدیریت هزینه را در نظر داشته باشند و از حالت شبه دولتی خارج شوند .

    به گفته وی شرکت ها باید از ظرفیت های خالی استفاده کنند و تاثیر کاهش احتمالی بودجه را کاهش دهند؛ به این معنا که بهره گیری شرکت ها از ظرفیت موجود می تواند منجر به تولید و افزایش درآمد بیشتر شود .

    رضوی همچنین خاطر نشان کرد : دولت باید جایگاه بورس و بازار سرمایه را جدی بگیرد و در نظر داشته باشد که بازار سرمایه همیشه یک شاخص بوده است و کسانی که نظری جز این دارند اشتباه می کنند.

    وی ادامه داد: بازار سرمایه هر کشور در واقع آیینه تمام نمای اقتصاد آن کشور است و با نگاهی به وضعیت آن می توان شرایط کلی  اقتصاد را تجزیه و تحلیل کرد.

    رضوی با اشاره به اینکه موثر ترین بازار آن است که کوچکترین حرکت اقتصاد در آن به طور شفاف نمایان شود، افزود: بورس، شاخص بسیار مهمی است و نمی شود به آن بی تفاوت بود؛ ضمن اینکه نباید از تاثیر مسائل منطقه ای ، رکود جهانی و قیمت نفت بر بورس هم غافل ماند .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها