عصر خودرو

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار :

پیوند دانش و تجربه محصول لیگ ستارگان بورس

عصر بازار- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در ‌لیگ ستارگان بورس دانشجویان این فرصت را پیدا کردند تا به طور عینی با مکانیسم های سرمایه گذاری در بورس از قبیل قوانین و مقررات و ابزارهای معاملاتی آشنا شوند.

پیوند دانش و تجربه محصول لیگ ستارگان بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شاپور محمدی روز گذشته در مراسم معرفی تیم های برتر دومین لیگ ستارگان بورس ببا اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در بازار سرمایه گفت: در تمامی علوم ، یادگیری غیرمستقیم تاثیرات مثبت بیشتری نسبت به آموزش های کلاسیک ایجاد می کند. البته این بدان معنا نیست که یادگیری کلاسیک و آموخته های دانشگاهی بازدهی ضعیفی دارد، بلکه این دو می تواند در بسیاری از مقاطع مکمل یکدیگر باشند.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تقدر از حضور فعال دانشگاه ها در این دوره از لیگ ستارگان، اثرات مثبت برگزاری این مسابقات در بازار سرمایه را تشریح کرد و گفت: در ‌لیگ ستارگان بورس دانشجویان این فرصت را پیدا کردند تا به طور عینی با مکانیسم های سرمایه گذاری در بورس از قبیل قوانین و مقررات و ابزارهای معاملاتی آشنا شوند. 

    محمدی در ادامه بیان کرد: شرکت در لیگ ستارگان  بورس به مثابه تمرین عملی  آموخته های تئوری دانشجویان است. در این دوره ها دانشجویان می آموزند چگونه در چالش های احتمالی مانند دستکاری قیمت ها  و معاملات تقلب گونه گرفتار نشوند و سود آوری مطلوبی  در بازار سرمایه داشته باشند.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع اخلاق حرفه ای اشاره کرد و گفت : از دیگر مزیت های این رقابت،  تاکید بر مواردی است که در دانشگاه ها کمتر به آن ها توجه شده، در این خصوص ترویج اخلاق حرفه ای از جایگاه مهمی در سرمایه گذاری برخوردار است. 

    وی افزود: در بسیاری از جوامع، اخلاق حرفه ای به عنوان کنترل کننده جامعه مطرح است.در این دوره از لیگ ستارگان بورس به  این موضوع تاکید ویژه ای شد. 

    سخنگوی سازمان بورس در ادامه به پتانسیل های اشتغال زایی در لیگ ستارگان بورس اشاره کرد و گفت: افراد حاضر در لیگ ستارگان بورس می توانند طی زمان برگزاری مسابقات از فرصت های اشتغال زایی نیز استفاده کنند. از سوی دیگر تعاملات دانشگاه ها با یکدیگر و نهادهای بازار سرمایه (کارگزاری ها ، تامین سرمایه ها و صندوق های سرمایه گذاری ) با دانشجویان  فرصت های بی نظیری ایجاد می کند و از سوی دیگر شرکت ها میتوانند با کشف نخبگان اقتصادی از این نیروها استفاده کنند.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از سخنانش به حضور فعالان بازار سرمایه در لیگ ستارگان اشاره کرد و گفت : از فعالان بازار سرمایه و اهالی بازار سرمایه تقاضا می کنم در سال های آتی و در دوره های بعد لیگ ستارگان بورس با سازمان بورس همراه باشند.

    وی افزود: یکی از برنامه های سازمان بورس بهبود وتوسعه لیگ ستارگان در سال های آتی است. در این زمینه امیدواریم بتوانیم معاملات الگوریتمی را به معاملات مستقیم در این رقابت ها اضافه کنیم به طوری که در دوره های بعدی دانشگاه ها می توانند با دو تیم مجزا که شامل شرکت کنندگان نیرومحور و سرمایه محور است حضور یابند. همچنین این چشم انداز وجود دارد که بتوانیم بعد از برگزاری چند دوره فینال فینالیست ها برگزار شود.

    وی در پایان تصریح کرد: نهاد ناظر به طور کامل پذیرای انتقادهایی است که زمینه ساز بهبود و تقویت بازار سرمایه می شود.

    برترین های لیگ

    در پایان این مراسم، تیم های برتر معرفی شدند و لوح تقدیر و جوایز خود را از دکتر حسین عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس ، دکتر شاپور محمدی ، رییس سازمان بورس و اوارق بهادار و یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس دریافت کردند.

    دانشگاه الزهرا به سرپرستی خانم اعظم ولی زاده لاریجانی ، دانشگاه سیستان و بلوچستان به سرپرستی مسلم مرادزاده و دانشگاه چمران اهواز به سرپرستی اسماعیل مظاهری، به عنوان تیم های اخلاق (به ترتیب حروف الفبا) معرفی شدند. این در حالی است که پس از دوماه رقابت ، تیم دانشگاه تهران به سرپرستی امیرمهدی قیاسی رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

    دانشگاه خوارزمی(MBA بازار سرمایه) به سرپرستی افشین متقی در رتبه دوم و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق به سرپرستی خانم فاطمه صمدی در رتبه سوم قرار گرفتند.

    همچنین متن بیانیه کمیته اجرایی دومین لیگ ستارگان بورس توسط محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار قرایت شد.

    برچسب ها