عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

سرمایه خارجی بدون یکسان‌سازی ارز وارد بورس نمی شود

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از ملزومات ورود سرمایه خارجی به کشور، یکسان سازی نرخ ارز است تا سرمایه گذاران بتوانند با خیلی آسوده اقدام به ورود در بورس و اقتصاد کنند.

سرمایه خارجی بدون یکسان‌سازی ارز وارد بورس نمی شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمد قصری در خصوص تاثیر اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها بر معاملات بورس گفت: رفع تحریم‌ها می تواند بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و ایجاد تحرک اقتصادی در کشور بویژه در بازار سهام ایجاد کند.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که یکی از وظایف اصلی بورس تامین مالی برای فعالیتهای شرکتهای تولیدی است افزود: ورود سرمایه جدید و نیز سرمایه گذاری خارجی به بورس به بسترهایی نیاز دارد.
    وی گفت: یکی از این ملزومات، یکسان سازی نرخ ارز است که باید انجام شود تا سرمایه گذاران بتوانند با خیلی آسوده اقدام به ورود در بورس و اقتصاد کشور کنند.
    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از این بسترها تعیین تکلیف نرخ سود بانکی است که با توجه به تک رقمی شدن تورم باید پایین بیاید و این اتفاق زمانی برای اقتصاد و بازار سرمایه خبر خوبی خواهد بود که نرخ تسهیلات اعطایی به بنگاهها نیز کاهش یابد.
    وی اذعان داشت: تاثیرات اجرایی شدن برجام و نیز رفع تحریم ها به گذر زمان نیاز دارد و سهامداران بورسی بر این اساس باید صبوری پیشه کنند.
    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته در کوتاه مدت نیز اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها می تواند اثرات روانی مثبتی بر بازار بگذارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها