عصر خودرو

رییس کل بانک مرکزی:

بانک مرکزی صددرصد با راه اندازی بازار مشتقه ارزی موافق است

عصر بازار- نخستین همایش مالی اسلامی دقایقی پیش با حضور مسوولان ارشد اقتصادی کشور آغاز به کار کرد و رییس کل بانک مرکزی در حاشیه این مراسم از موافقت کامل بانک مرکزی با راه اندازی بازار مشتقه ارزی در بورس کالای ایران خبر داد.

بانک مرکزی صددرصد با راه اندازی بازار مشتقه ارزی موافق است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی گفت: در خصوص راه اندازی بازار مشتقه ارزی در شورای عالی بورس بحث کردیم که پس از مطرح شدن موارد کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که بازار مشتقه ارزی به طور حتم می تواند به ثبات بازار مالی کشور کمک شایانی کند.

    سیف افزود: راه اندازی بازار مشتقه ارزی در شورای عالی بورس به تصویب هم رسیده که البته معتقدیم راه اندازی این بازار پس از اجرای برجام خواهد بود چراکه بازار مشتقه ارزی در آن زمان می تواند کارایی بسیار بالایی برای ثبات اقتصادی داشته باشد.

    رییس کل بانک مرکزی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مرکزی به طور مستقیم از راه اندازی بازار مشتقه ارزی در بورس کالای ایران حمایت می کند؟ گفت: بله، بانک مرکزی به طور صددرصد موافق راه اندازی بازار مشتقه ارزی برای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز است و برای تشکیل این بازار همکاری لازم را با بازار سرمایه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها