عصر خودرو

مدیرکل تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی :

تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار برای تامین اقلام تکایا و هیات‌های مذهبی

عصر بازار- مدیرکل تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: باتوجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی کل کشور، ستاد تنظیم بازار امسال به اجماع نرسیده که طرح ویژه برای هیات‌های مذهبی و تکایا در ایام محرم داشته باشد.

تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار برای تامین اقلام تکایا و هیات‌های مذهبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، باتوجه به اینکه هر ساله در آستانه ماه محرم تقاضای محصولات پرمصرف افزایش می‌یابد، برای تنظیم بهتر بازار و تامین اقلام به قیمت مناسب دولت کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، مرغ و شکر را توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام استان‌ها برای مصرف نذورات هیات‌های مذهبی و تکایا تامین می‌کرد که امسال با توجه به تخصیص ارز دولتی به نرخ 4200 تومان برای واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، این اقلام در بازار مصرف برای همه اقشار با نرخ دولتی باید عرضه شود.

    در این باره مسعود بصیری - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عرضه کالاهای اساسی در محرم امسال اعلام کرد: در آخرین جلسه کارگروه تنظیم بازار تصمیم گرفته شده که برای ایام محرم نظارت‌ها بیشتر شود تا اقلام وارداتی با دلار دولتی به نرخ منطقی به فروش برسد.

    وی با اشاره به خیرات و نذورات در ماه محرم توسط تکیه‌ها و مساجد، اظهار کرد: امسال طبق روال هر ساله نیست، چراکه دولت ارز دولتی به نرخ 4200 تومان برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داده است. لذا این محصولات با قیمت دولتی در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

    بصیری تاکید کرد: به منظور تنظیم بهتر بازار و کنترل قیمت‌ها در ماه محرم که تقاضای خرید اقلام اساسی و خوراکی افرایش می‌یابد، نظارت‌ها بیشتر شده تا کالاهایی که با ارز دولتی وارد می‌شوند، به نرخ معقول و بدون افرایش قیمت در بازار عرضه شود.

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با توجه به اینکه گوشت قرمز یکی از اقلام وارداتی با ارز دولتی 4200 تومانی است، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت آن را کیلویی 29 هزار تومان اعلام کرده و نظارت باید صورت گیرد که بیش از این قیمت فروخته نشود.

    برچسب ها