عصر خودرو

سیاست قیمت تضمینی برای حمایت از کشاورزان در جریان است؛

فروش ۴۱۱۴ تن ذرت در قالب گواهی سپرده کالایی

عصر بازار- سیاست قیمت تضمینی ذرت خوزستان که از امسال به جای خرید تضمینی دولت و براساس مصوبه هیات وزیران اجرایی شده است، امروز نیز با معامله ۴۱۱۴ تن ذرت در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران پیگیری شد.

فروش ۴۱۱۴ تن ذرت در قالب گواهی سپرده کالایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، سیاست قیمت تضمینی دو محصول جو کرمانشاه و ذرت خوزستان براساس ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی از امسال به صورت آزمایشی در بورس کالای ایران اجرایی شد که البته معاملات جو طی ماه های اخیر به پایان رسید و  در حال حاضر دادوستد ذرت خوزستان در جریان است. براساس ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، دولت به جای خرید تضمینی محصولات از کشاورزان، قیمت تضمینی کالاهای کشاورزی را اعلام می کند و از سوی دیگر کشاورزان محصول خود را روی تابلوی بورس کالا می برند. در اینجا اگر قیمت کشف شده در بورس کالا برابر و یا بالاتر از قیمت اعلامی دولت بود، کل وجه معامله به کشاورز می رسد اما اگر قیمت بورس از قیمت دولت پایین تر باشد، دولت موظف است مبلغ مابه التفاوت را ظرف مدت کوتاهی به کشاورز پرداخت کند. به گفته کارشناسان از مزایای اصلی این طرح می توان به شفافیت روند دادوستدها، دریافت بیش از 70 درصد پول کشاورزان ظرف دو روز به جای ماه ها انتظار برای دریافت مطالبات از دولت، افزایش انگیزه برای تولید محصولات کشاورزی و استانداردسازی و فروش محصولات با کیفیت بالاتر اشاره کرد. در این بین مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان و مدیران شرکت های پیشتیبانی امور دام و سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به رضایت کشاورزان از سیاست جدید دولت از گسترش اجرای قیمت تضمینی برای سایر محصولات کشاورزی در سال آینده خبر می دهند.

    به هر حال امروز نیز 4114 تن ذرت خوزستان موجودی انبارهای سیلوی دانه طلایی، بنوت، بنوارناظر، آزادی، شاداب دانه جنوب، غرب کرخه، سیبلی 1و2، توسعه کشت شوش، سیدعباس، شهید رجایی، وحدت، آبگرمک و عقیلی در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران دادوستد شد که ارزش این معاملات به 25 میلیارد و 650 میلیون ریال بالغ شد. همچنین امروز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، 8465 تن انواع قیر، 9800 تن وکیوم باتوم، 850 تن انواع مواد پلیمری و 170 تن انواع مواد شیمیایی معامله شد. علاوه بر این، معامله 10 هزار و 440 تن لوب کات در سیستم مچینگ ثبت شد.

    تالار صادراتی نیز شاهد معامله 10 هزار و 843 تن قیر 6070 شرکت معماران تجارت آفتاب و 200 تن قیر 6070 شرکت صنایع پالایشی تکین پترولیوم آذربایجان بود.

    براساس این گزارش، در مجموع حدود 45 هزار تن انواع کالا، با ارزش بیش از 336 میلیارد ریال در تالارهای مختلف بورس کالای ایران به فروش رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها