عصر خودرو

نرخ تورم این بار به روایت بانک مرکزی

تورم نقطه به نقطه ۹.۴ درصد، تورم میانگین ۱۳.۷ درصد

عصر بازار- پس از اعلام مرکز آمار مبنی بر نرخ تورم نقطه به نقطه ۹.۹ درصدی و تورم میانگین ۱۲.۶ درصدی این بار بانک مرکزی گزارش داد که تورم نقطه به نقطه آذر ماه امسال ۹.۴ درصد و تورم میانگین در این ماه ۱۳.۷ درصد محاسبه شده است.

تورم نقطه به نقطه ۹.۴ درصد، تورم میانگین ۱۳.۷ درصد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، طبق محاسبات بانک مرکزی نرخ تورم در 12 ماه منتهی به آذر ماه سال 94 نسبت به 12 ماه منتهی به آذرماه سال گذشته معادل 13.7 درصد است.

    بر اساس این گزارش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در آذر ماه سال 1394 به عدد 231.6 رسیده که نسبت به ماه قبل 1.3 درصد افزایش یافته است.

    بر این اساس نرخ تورم در 12 ماه منتهی به آذرماه 1394 نسبت به 12 ماه منتهی به آذرماه سال 1393 معادل 13.7 درصد است. شاخص مذکور در آذرماه 1394 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 9.4 درصد و نسبت به ماه قبل 1.3 درصد افزایش داشته است.

    بر اساس این گزارش از 12 گروه اصلی و دو گروه اختصاصی، تنها تورم دخانیات و ارتباطات روند کاهشی داشته و روند تورم دیگر گروه‌ها در مقایسه با ماه قبل افزایشی بوده است.

    در مورد نرخ تورم میانگین 12 ماهه هم تنها تورم بخش دخانیات 1.7 درصد کاهش یافته اما تورم دیگر بخش‌ها در مقایسه با ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است.

    بیشترین افزایش مربوط به بخش تحصیل است که تورم آن 21.4 درصد افزایش یافته و بعد از آن تورم 19.4 درصدی بهداشت و درمان قرار دارد. کمترین تورم هم مربوط به اثاث و لوازم منزل است که 4.9 درصد افزایش یافته است. تورم ارتباطات نیز 5.5 درصد گزارش شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها