عصر خودرو

از امروز آغاز شد؛

پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیونی ساخت مسکن بافت فرسوده

عصر بازار- عضو هیات مدیره بانک مسکن از آغاز پرداخت وام‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ میلیون تومانی بدون سپرده ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده خبر داد.

پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیونی ساخت مسکن بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علیرضا بلگوری با بیان اینکه بانک مسکن تا پایان امسال 20 هزار میلیارد ریال برای 50 هزار واحد فرسوده شهری (از طریق مشارکت مدنی ساخت) تسهیلات پرداخت می کند، گفت: احیای بافت های فرسوده شهری برای دولت اهمیت زیادی دارد و بانک مسکن درصدد است با برنامه ریزی مناسب، سالانه برای 50 هزار واحد فرسوده شهری تسهیلات یارانه ای پرداخت کند.

    عضو هیات مدیره بانک مسکن افزود: مدت بازپرداخت اقساط این تسهیلات 120 ماه و میزان قسط آن برای 50 میلیون تومان 780 هزار تومان، برای 40 میلیون تومان 630 هزار تومان و برای 30 میلیون تومان 470 هزار تومان در ماه است.

    وی با بیان اینکه امکان پرداخت اقساط پلکانی نیز برای این تسهیلات وجود دارد، ادامه داد: بانک مسکن در کلان شهرها 50 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر 40 میلیون تومان و سایر شهرها 30 میلیون تومان برای این منطور پرداخت می کند.

    بلگوری با اعلام اینکه تامین مالی نوسازی 50 هزار واحد بافت فرسوده با تامین مالی 2000 میلیارد تومان از امروز شنبه آغاز شده است، تصریح کرد: براساس قانون تا پایان برنامه ششم توسعه یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده از طریق بانک‌های عامل تامین مالی خواهد شد. 

    وی  با اشاره به اینکه تمام منابع این طرح از منابع داخلی خود بانک تامین خواهد شد و یارانه 10 درصدی نیز به سود بازپرداخت این تسهیلات از طریق دولت اختصاص خواهد یافت، عنوان کرد: این تسهیلات حداکثر 80 درصد هزینه ساخت را پوشش می دهد.

    عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: با توجه به اینکه نرخ سود مشارکت در حال حاضر 24 درصد است، پس اینکه قرار باشد با تخصیص 10 درصدی یارانه این سود برای گیرندگان وام به 14 درصد کاهش یابد، خود عامل جذابی برای تسهیلات است.

    وی عنوان کرد: میزان سود تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در سال‌های پیش‌رو، براساس مصوباتی که شورای پول و اعتبار در رابطه با تغییر نرخ سود بانکی خواهد داشت، متغیر است و هرچقدر سود کاهش یابد، 10 درصد از آن کسر شده و مبنا قرار می گیرد.

    بلگوری اضافه کرد: در تسهیلات بافت‌های فرسوده عواض و تراکم ساخت از تخفیف ویژه‌ای برخوردار می شود و حتی تا 50 درصد خواهد رسید، این در حالی است که شرکت عمران بهسازی شهری از زیرمجموعه‌های شهرداری‌ها متولی تشخیص و اعلام بافت‌های فرسوده برای دریافت تسهیلات است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو