عصر خودرو

بیشترین و کمترین ارزش بازار شرکت‌های بورسی در پایان پاییز امسال

عصر بازار- آخرین اطلاعات دریافتی از بورس تهران نشان می‌دهد ۵ شرکت هلدینگ خلیج فارس، همراه اول، مخابرات، تاپیکو و پتروشیمی جم بیشترین ارزش بازار سهام را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشترین و کمترین ارزش بازار شرکت‌های بورسی در پایان پاییز امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، گزارش‌های دریافتی از بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارزش بازاری 26 هزار و 575میلیارد تومان، بیشترین ارزش بازاری سهام را به خود اختصاص داده است.

    پس از آن شرکت همراه اول با ارزش بازاری 11 هزار و 568 میلیارد و 400 میلیون تومان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

    بر اساس این گزارش شرکت مخابرات با ارزش بازاری 10 هزار و 491 میلیارد و 300 میلیون تومانی رتبه سوم جایگاه بیشترین ارزش بازاری را به خود اختصاص داده است.

    این در حالی است که تاپیکو با ارزش بازاری 9 هزار و 509 میلیارد و یکصد میلیون تومانی رتبه بعدی این رده بندی را از آن خود کرده است.

    و در نهایت پتروشیمی جم با 8 هزار و 59 میلیارد و 200 میلیون تومان در جایگاه بیشترین ارزش بازاری موجود در بازار سهام ایستاده است.

    بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه گذاری غدیر با ارزش بازاری 9 هزار و 271 میلیارد و  300 میلیون تومانی و شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 8 هزار و 50 میلیارد و 600 میلیون تومانی در رتبه های بعدی قرار دارند.

    فولاد مبارکه اصفهان نیز ارزش 8 هزار و 190 میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده است.

    بر اساس این گزارش، نسبت قیمت بر درآمدی هر سهم هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تا پایان آذر ماه 5.7 مرتبه و سهام شناور این شرکت 1.73 درصد محاسبه شده است.

    همراه اول اما با پی بر ای 4.2 مرتبه ای به ازای هر سهم از سهام شناوری 5.5 درصدی در بازار برخوردار است.

    پس از آن نسبت قیمت بر درآمدی 4 مرتبه ای مخابرات ایران در گزارش ها درج شده که سهام شناوری 1.85 درصدی را به خود اختصاص داده است.

    نسبت «پی بر ای» تاپیکو نیز در حالی به 309 مرتبه به ازای هر سهم رسیده که سهام شناور این سهم به 4 درصد در بازار نمی رسد.

    در نهایت پتروشیمی جم با نسبت قیمت بر درآمدی 4.8 مرتبه‌ای به ازای هر سهم سهام شناور خود را به کمتر از یک درصد رسانده است.

    در این رده بندی کمترین ارزش بازاری سهام به شرکت های آلومراد با 8 میلیارد و 300 میلیون تومان،جوشکاب یزد با 11 میلیارد و 600 میلیون تومان ، لعابیران با 14 میلیارد و یکصد میلیون تومان ، مهندسی نصیر ماشین با 14 میلیارد و 300 میلیون تومان، کشت و صنعت پیاذر با 18 میلیارد و 500 میلیون تومان،کاشی تکسرام با 19 میلیارد و 200 میلیون تومان،لامیران با 20 میلیارد تومان، صنایع شیمیایی سینا با 23 میلیارد تومان ،تامین ماسه ریخته گری با 25 میلیارد و 200 میلیون تومان و کاربراتور ایران با ارزش بازاری 26 میلیارد و 400 میلیون تومانی اختصاص دارد که به عنوان ارزان ترین شرکت های بورس تهران محسوب می شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو