عصر خودرو

وزیر جهاد کشاورزی در دامغان خبر داد:

ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده‌های دامی تأمین شده است

عصر بازار- وزیر جهاد کشاورزی از تأمین ارز ۴۲۰۰ تومانی مورد نیاز برای تأمین واردات نهاده های دامی خبر داد.

ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده‌های دامی تأمین شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمود حجتی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از  بزرگترین باغ پسته با رقم کشت UCB1 اظهار داشت:  با تلاش  دولت‌های یازدهم و دوازدهم میزان اراضی کشاورزی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری به 2 میلیون هکتار رسیده است که این مهم از افتخارات کشور در این حوزه است.

    وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال 130 تا 150 هزار هکتار دیگر به این آمار افزوده شده و این مقدار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شوند.

    وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سیاست‌های تشویقی این وزاتخانه برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری عنوان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی حداقل 85 درصد از هزینه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری به متقاضیان بهره‌بردار پرداخت می‌کند اما ممکن است این رقم در سال‌های آتی به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در کشور و تأثیر آن بر تأمین اعتبار لازم برای اجرای این پروژه‌ها کاهش یابد.

    حجتی خاطر نشان کرد:  البته دولت تمام تلاش خود را برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی کشور انجام می‌دهد و مبالغ تخصیصی برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری انجام می‌دهد و باید توجه داشت که اجرای این سیاست‌ها به صورت توافقی با دهیاری و نهادهای مرتبط مردمی انجام می‌شود.

    به گزارش تسنیم وزیر جهاد کشاورزی برای افتتاح چند پروژه بخش کشاورزی به استان سمنان سفر کرده است.

    برچسب ها