عصر خودرو

با سرمایه گذاری داخلی و خارجی؛

تفاهم نامه سرمایه گذاری تولید بیواتانول در بندر امام امضا شد

عصر بازار- تفاهم نامه سرمایه گذاری تولید بیواتانول روز سه شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان امضا شد.

تفاهم نامه سرمایه گذاری تولید بیواتانول در بندر امام امضا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان روز سه شنبه افزود: این تفاهم نامه به ارزش پنج هزار و 500 میلیارد ریال بین سرمایه گذار خارجی و اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان منعقد شد.
    عادل دریس گفت: تفاهم نامه مذکور که در زمینه بهینه سازی سوخت بنزین است با سرمایه گذاری داخلی سه هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری خارجی 54 میلیون یورو در بازه زمانی 30 ساله منعقد شده است.
    وی ادامه داد: اجرای این طرح که سه سال به طول می انجامد، کمک شایانی به حفظ محیط زیست خواهد کرد و تا حد زیادی از آلودگی ناشی از سوخت بنزین در هوا می کاهد.
    وزیر راه و شهرسازی برای بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ سرمایه گذاری در بخش های مختلف روز سه شنبه به بندر امام خمینی(ره) سفر کرد.
    همچنین با حضور عباس آخوندی طرح توسعه اسکله های 27 تا 34 مجتمع بندری امام خمینی (ره) با هدف افزایش 80 هزار تن به ظرفیت باربری این بندر استراتژیک آغاز شد.
    با اجرای این طرح 80 هزار تن به ظرفیت باربری در اسکله های بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان افزوده می شود ضمن اینکه ارتقای توان پهلوگیری کشتی ها و کاهش احتمال بروز حادثه و خسارت به کشتی ها از دیگر مزایای اجرای این طرح است که باید در مدت 27 ماه اجرا شود.
    به گزارش ایرنا مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در استان خوزستان واقع است. این بندر با 38 اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.
    بندرامام خمینی (ره) در اواسط نهمین دهه از آغاز فعالیتش، اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد؛ این بندر در سال 1390 پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق زمین های مجاور، هم اکنون با 11 هزار هکتار مساحت و 11 پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو