عصر خودرو

یک مقام مسئول بانکی:

بانک مرکزی رتبه بندی بانکها را اعلام کند

عصر بازار- یک مقام مسئول بانکی گفت:لازمه ایجاد شفافیت در نظام بانکی آن است که رتبه بندی بانکها از لحاظ درآمد، دارایی، خدمات و ترازنامه اعلام شده و راهبردی منطقی میان نرخ سود سپرده و تسهیلات برقرار شود.

بانک مرکزی رتبه بندی بانکها را اعلام کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، کاظم چقازردی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: نقش نظام بانکی کشور در توسعه، رونق و شکوفایی اجتناب ناپذیر است و نظام اقتصادی ایران، بانک محور است و ٨۰درصد تامین منابع از بانک است و از آنجا که بازار سرمایه نیز به نوعی مرتبط با نظام بانکی است ، بنابراین می توان گفت که حدود ٩۰درصد تامین مالی اقتصاد کشور از طریق نظام بانکی صورت می گیرد.

    وی با اشاره به موانع رتبه بندی بانکها افزود: یک چارچوب مبنایی که از سوی سیاستگذارارن تدوین شده باشد و اجازه بدهد که مردم خودشان درباره نظام بانکی قضاوت کنند، وجود ندارد.

    وی ادامه داد: البته یکی از پیش نیازهای تشکیل اتاق شیشه ای  نظام بانکی آن است که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی رتبه بندی  بانکها را به لحاظ کارامدی،  دارایی، خدمات روز، حرفه ای بودن پرسنل و ترازنامه اعلام کنند و راهبردی منطقی میان نرخ سود سپرده و تسهیلات را در دستور کار قرار دهند.

    چقازردی گفت: نرخ در بازار بین بانکی  باید بین ١٨ تا ٢١ درصد باشد.

    برچسب ها