عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مطرح کرد،

مجلس سقف فروش نفت را پایه تصمیم‌گیری بودجه سال آینده تعیین کند

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس معتقد است مجلس به جای تعیین قیمت هر بشکه نفت در لایحه بودجه ۱۳۹۵، سقف فروش نفت را پایه تصمیم‌گیری بودجه سال آینده تعیین کند.

مجلس سقف فروش نفت را پایه تصمیم‌گیری بودجه سال آینده تعیین کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سیدحسین امیری خامکانی گفت: مجلس با تعیین سقف فروش نفت باید مازاد فروش نفت و درآمدهای حاصله را به صندوق توسعه ملی واریز کند.

    نماینده مردم زرند با اشاره به کاهش وابستگی بودجه به منابع نفتی گفت: کاهش وابستگی بودجه عمومی دولت به درآمدهای نفتی به ضرر بودجه عمرانی تمام شده است. رکود اقتصادی ناشی از این مساله موجب نیمه تعطیل شدن صنایع و معاون کشور شده است به میان روشن‌تر وضعیت اقتصادی و درآمدهای نفتی و صنعت مرغ و تخم‌مرغ را پدید آورده است.

    وی در توضیح این اصطلاح گفت: هم بخش نفت نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید است و هم در سایر منابع مالی از جمله مالیات و عوارض نیازمند تحرک و گردشی مالی هستیم که از طریق درآمدهای نفتی قابل تحقق است.

    سخنگوی کمیسیون انرژی وضعیت درآمدی کشور در سال 1395 را در وضعیت «ویژه» دانست و افزود: مجلس و دولت باید فضایی را برای افزایش تولید نفت به وجود آورند تا از محل افزایش درآمدهای نفتی، پروژه‌ها و زیرساخت‌های اقتصادی به تحرک درآید. حرکت پروژه‌های عمرانی موجب افزایش طرف تقاضای کالای ایرانی می‌شود. این مساله نیز موجب پویا شدن بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی و تحرک اقتصادی و افزایش درآمدهای مالیاتی می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها