عصر خودرو

نرسی قربان:

هزینه پایین تولید نفت، سرمایه گذاران خارجی را به ایران می‌کشاند

عصر بازار- تحلیلگر ارشد انرژی هزینه پایین تولید را انگیزه اصلی ورود سرمایه گذاران خارجی در میادین نفتی ایران خواند.

هزینه پایین تولید نفت، سرمایه گذاران خارجی را به ایران می‌کشاند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، نرسی قربان تحلیلگر ارشد انرژی درباره اینکه آیا اکتشاف از منابع جدید با توجه به کاهش قیمت نفت با چالش مواجه می‌شود یا خیر، گفت: قیمت نفت اولین بار نیست که پایین آمده در سالهای گذشته به 10 دلار هم رسیده است و همواره در حال نوسان بوده است لذا کسانی که بدنبال تولید و اکتشاف نفت هستند برمبنای پیش‌بینی‌هایی اقدام می‌کنند.

    وی افزود: به طور کلی درست که وقتی قیمت نفت پایین می‌آید علاقمندی به سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز و تولید کم می‌شود اما هزینه‌های تولید نفت در ایران بسیار پایین‌تر از قیمت کنونی نفت است. در نتیجه کاهش قیمت روی ما تاثیرات کمتری در مقایسه با کشورهایی که هزینه تولیدشان بالاست، دارد.

    قربان تصریح کرد: یکسری از میادین ما تولید بهینه نداشته‌اند و سال‌های زیادی است که نیاز به تکنولوژی بهتر و سرمایه‌گذاری دارند که با حضور سرمایه‌گذار بهره برداری از آن‌ها بهتر و بیشتر می‌شود اما این قضیه با سرمایه گذاری برای اکتشاف منابع جدید متفاوت است.

    وی یادآور شد: در کل وضعیت سرمایه گذاری در ایران موقعیت بهتری نسبت به کشورهای دیگر دارد چون تولید نفت در ایران هزینه پایین تری داشته و امکان جذب سرمایه گذار خارجی را نیز داریم.

    این تحلیلگر انرژی در پاسخ به اینکه افزایش تولید نفت ما که همزمان شده با کاهش روز افزون قیمت نفت وضعیت بازار نفت ایران را به کجا می‌رساند؟ اظهار داشت: این قضیه همیشه وجود داشته البته کاهش قیمت نفت باعث می‌شود آمریکا در زمینه شیل اویل تاحدی عقب بنشیند چون هزینه‌ها بالا می‌رود و این قضیه می‌تواند در قیمت نفت موثر واقع شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها