عصر خودرو

پیش‌بینی رشد ۸۶ هزار واحدی شاخص

پیشتازی صنایع بانکی، خودرویی و حمل‌ونقلی

عصر بازار: به گفته یک تحلیلگر بازار سرمایه،‌ خرید سهام گروه های خودرویی، بانکی و حمل و نقل اکنون که توافق اعلام شده است، فقط برای گرفتن نوسان مناسب است.

پیشتازی صنایع بانکی، خودرویی و حمل‌ونقلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، نیما آزادی،‌ تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه اظهارکرد: شاخص کل بورس اوراق بهادار در صورتی که توافق انجام شود، به تدریج تا انتهای سال می‌تواند به سمت 86 هزار واحد حرکت کند.

    او افزود:‌ آن چه پس از توافق رخ می‌دهد، هیجان محض هست و فرصتی مناسب برای حقوقی‌های بزرگ بازار ایجاد می‌شود که به اصلاح ساختار پرتفوی بپردازند. مانند فرصتی که در نیمه دوم فروردین ماه،‌پس از بیانیه لوزان رخ داد.

    آزادی درباره صنایعی که اکنون با اعلام شدن توافق با رشد روبرو می‌شوند، گفت: در حالت طبیعی سه صنعت خودرو، بانک و حمل و نقل با افزایش بیشتر تقاضا همراه خواهندبود، اما این رشد صرفاً هیجان محض خواهد‌بود و ممکن است در همین هیجان، بیش از 30درصد  نیز رشد کنند. اما باید مد نظر قرار داد که دو صنعت خودرو و حمل و نقل p/e بسیار بالایی دارند. البته سیستم بانکی کشور نیز معضلات عدیده ای دارد. بنابراین اقبال به این سه صنعت نمی‌تواند پایداری طولانی مدتی داشته‌باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از منظر بنیادی تا رفع تحریم ها بخواهد اثراتش را بر اقتصاد بگذارد، بیش از یک سال زمان نیاز است. بنابراین گام اول رشد بازار صرفاً منجر به افزایش p/e بازار خواهد شد.

    او در پایان به سهامداران توصیه کرد که هنگام ورود به سه صنعت خودرویی، بانکی و حمل و نقل، فقط به قصد نوسان گیری وارد شوند، ‌اما برای سرمایه گذاری بلند مدت به سمت سهام گروه سیمانی بروند،‌ زیرا با اندکی تاخیر، به سمت سود صد در صدی حرکت می‌کند.

    برچسب ها