عصر خودرو

روسیه و جمهوری آذربایجان ۱۰ سند همکاری امضا کردند

عصر بازار- مسکو و باکو ۱۰ سند همکاری در زمینه های مختلف از جمله مطالعه مشترک بلوک نفت و گاز در منطقه گاشاداش و بخش شمالی به جزیره آبشوران در خاک جمهوری آذربایجان، امضا کردند.

روسیه و جمهوری آذربایجان ۱۰ سند همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین و الهام علی یف در پایان دیدار امروز بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن به اولویت های همکاری اقتصادی دو کشور نیز اشاره شد.
    ایجاد مناسب ترین شرایط برای همکاریهای تجاری دو کشور، افزایش ظرفیت های ترانزیتی و حمل و نقل در راهگذرهای بین المللی حمل و نقل، ایجاد طرح های تولیدی مشترک در بخش های مهم اقتصادی و صادراتی دو کشور و همکاری در عرصه های انسانی ازجمله ورزش، گردشگری و آموزش از جمله اسنادی بود که دو طرف امضا کردند.
    ریانووستی اعلام کرد که در قالب تفاهمات امروز، شرکت دولتی روس نفت نیز قرارداد همکاری با شرکت نفت دولتی جمهوری آذربایجان امضا کرد.
    پوتین در مراسم امضای این اسناد، به طرح راهگذر بین المللی شمال جنوب به عنوان یکی از مهم ترین طرح ها اشاره کرد که دو کشور در آن مشارکت دارند.
    طرح راهگذر بین المللی شمال- جنوب از هند آغاز و با عبور از ایران به روسیه و اروپای شمالی کشیده می شود.
    به گزارش رسانه ها ، در دیدار امروز همکاری های بین مناطق روسیه وجمهوری آذربایجان نیز مورد بررسی قرار گرفت.
    دو طرف با اشاره به همکاری 70 منطقه روسیه با استان های جمهوری آذربایجان بر گسترش این همکاری ها تاکید کردند.
    رئیس جمهوری آذربایجان همچنین به گسترش همکای های باکو با مسکو در حوزه فنی-نظامی اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان بیش از پنج میلیارد دلار سلاح از روسیه خریداری کرده و این روند ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها