عصر خودرو

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس عنوان کرد:

پایان یک رقابت؛ آغاز کار نسل دوم سفیران بازار سرمایه

عصر بازار- شانزدهم تیرماه زنگ آغاز رقابت دومین دوره لیگ ستارگان بورس به صدا درآمد و در پایان ساعت معاملات بورس تهران روز هفدهم ، پس از دوماه رقابت دانشجویی، نسل دوم سفیران بازار سرمایه ماموریت دیگری را آغاز کردند و پیام رسان بورس شدند.

پایان یک رقابت؛ آغاز کار نسل دوم سفیران بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در همین رابطه روز گذشته و در حاشیه برگزاری ساعات پایانی دومین لیگ ستارگان بورس ایران یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: شانزدهم تیرماه دومین لیگ ستارگان بورس با حضور 34 تیم دانشگاهی از سراسر کشور کار خود را آغاز کرد و  هفتم شهریور ماه این رقابت به پایان می رسد و امیدواریم شاهد حضور موفق دومین نسل از سفیران بازار سرمایه در محیط کسب و کار باشیم.

    مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به اهداف برگزاری این رقابت اشاره کرد و ادامه داد: سواد مالی، فرهنگ سرمایه گذاری و سهامداری هنوز در کشور ما از توسعه لازم برخوردار نیست. نتایج آماری نشان می دهد سواد مالی در کشورهای پیشرفته حدود سی و پنج درصد و در کشور ما بیست درصد کل جمعیت بزرگسالان است و این میزان شاید از کشورهایی مانند عراق و ازبکستان هم کمتر باشد.

    به گفته دبیر کمیته اجرایی دومین لیگ ستارگان بورس عدم آشنایی آحاد جامعه با بازار سرمایه و فقدان فرهنگ سهامداری باعث شده حوزه بانکی بار زیادی را در تامین مالی بخش مولد اقتصاد متحمل شود؛ به نحوی که 90 درصد منابع از طریق بازار پول به بخش های مختلف اقتصادی تزریق می شود و این موضوع علاوه بر آسیب به بدنه بانک ها مانعی در راه توسعه اقتصادی است؛ در حالی که اگر فرهنگ سهامداری ترویج و راه تامین مالی از طریق بازار سرمایه آموزش داده شود مردم از مزایا و منافع حضور در بورس مطلع می شوند.

    مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: البته بانک ها همیشه در اقتصاد ما بنگاه های اقتصادی اثر بخشی بوده اند و امیدوار هستم باز هم به روزهایی برگردیم که همچنان سودده و پویا باشند و به اقتصاد کشور کمک کنند. اما اکنون زمانی است که باید از اقتصاد بانک محور به سمت اقتصاد متعادل حرکت کنیم به نحوی که هم بازار پول و  هم بازار سرمایه در توسعه اقتصادی و کنترل نقدینگی ایفای نقش کنند.

    یاسر فلاح با تاکید بر اینکه مسیر توسعه مورد انتظار بازار سرمایه تنها با افزایش سواد مالی جامعه و فرهنگ سازی هموار می شود، گفت: بر همین اساس بود که لیگ ستارگان بورس به عنوان رقابتی فرهنگ ساز و آموزش محور با همت شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به نمایندگی از سازمان بورس و اوراق بهادار در گروه هدف جامعه دانشگاهی برگزار شد.

    مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس روند برگزاری دومین دوره لیگ ستارگان بورس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کیفیت این دوره از مسابقات عالی بود و می توان گفت نسبت به سال گذشته رشد کمی چند برابری داشتیم. در سال 96 حدود 10 تیم از دانشگاه های استان تهران شرکت کردند در حالی که این دوره 34 تیم از سراسر کشور حضور داشتند.

    یاسر فلاح ادامه داد: در این دوره تیم های دانشگاه سیستان و بلوچستان، اهواز، مازندران، گیلان، اصفهان، فردوسی مشهد، زنجان، محقق اردبیلی، ارومیه، یزد، دانشگاه آزاد و همچنین 18 دانشگاه از تهران حضور داشتند که به هر تیم 100 میلیون ریال معادل 10 میلیون تومان اعتبار اولیه اختصاص داده شد. شرکت کنندگان با این اعتبار طی دو ماه سهام خرید و فروش کردند و پورتفوی تشکیل دادند. تیمی که بیشترین سود را در این دوره از رقابت ها کسب کرده باشد به عنوان تیم اول معرفی می شود و به ترتیب تیم های بعدی در جایگاه دوم و سوم قرار می گیرند. جایزه تیم اول 25 میلیون تومان، تیم دوم 15 میلیون تومان و تیم سوم 10 میلیون تومان اعتبار خرید سهام است که از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار به آنها اهدا می شود. علاوه بر جوایز تعیین شده، سود حاصل از خرید و فروش سهام نیز به تیم ها تعلق می گیرد. همچنین زیان تیم ها را تا سقف 25 درصد اعتبار اولیه تقبل کردیم و اگر تیمی طی این مسابقه بیش از این میزان زیان داشت از دور مسابقات حذف می شد، بنابراین هیچ وجهی از شرکت کنندگان دریافت نشد.

    دبیر کمیته اجرایی دومین لیگ ستارگان بورس با اشاره به سود بیش از 50 درصدی تیم اول و همچنین بازده تیم های دوم، تا دهم، عنوان کرد: لیگ ستارگان بورس و نتایج کسب شده در آن یک پیام آشکار به جامعه بخصوص طبقه فرهیخته دانشجویی کشور ارسال کرد. به شرط آموزش، تعقل و تفکر، ورود به بازار سرمایه می تواند یک سرمایه گذاری همراه با کسب منافع باشد؛ بورس محیط کسب و کار است و ورود آگاهانه به آن با بازده مناسب سرمایه گذاری همراه است.

    مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ابراز امیدواری کرد دانشجویان شرکت کننده در دومین لیگ ستارگان بورس به عنوان سفیران بازار سرمایه، این پیام را به جامعه، خانواده های خود و دانشگاه منتقل کنند و گفت:طی هفته آینده مراسم معرفی و تقدیر از تیم های برتر برگزار می شود.

    برچسب ها