عصر خودرو

نقش پررنگ فلزات اساسی در هفته اول فرابورس

عصر بازار- در هفته اول درج یک نماد یک شرکت جدید در بازار اول و عرضه اولیه سهام یک شرکت در بازار دوم فرابورس انجام شد.

نقش پررنگ فلزات اساسی در هفته اول فرابورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، حجم و ارزش معاملات بازار فرابورس در هفته گذشته با رشد قابل توجهی همراه شد و 794 میلیون ورقه بهادار به ارزش6 هزار و 628 میلیارد ریال داد و ستد را تجربه کرد؛ این رقم در مقایسه با هفته پیش ازآن رشد161 درصدی حجم و 99 درصدی ارزش را نشان می دهد.
    به دنبال این وضعیت، رشد 475 درصدی حجم و 517 درصدی ارزش در بازار اول و افزایش 68 درصدی حجم و 66 درصدی ارزش در بازار دوم نیز به ثبت رسید و به این ترتیب ارزش معاملات در بازار اول به 566 میلیارد ریال و در بازار دوم به 611 میلیارد ریال رسید.
    در بازار پایه نیز 242 میلیون ورقه بهادار به ارزش 253 میلیارد ریال و در بازار ابزارهای نوین مالی 918میلیون ورقه بهادار به ارزش 5هزار و 198 میلیارد ریال خرید و فروش شد.
    شاخص کل فرابورس در هفته معاملاتی منتهی به دوم دی ماه نسبت به هفته ماقبل 1.3درصد افت کرد و ارزش بازار فرابورس ضمن کاهش 0.4درصدی نمایانگر عدد 776میلیارد شد.
    بر اساس این گزارش در روز سه شنبه قبل، عرضه اولیه سهام شرکت کیمیای زنجان گستران در بازار دوم با کشف قیمت 3350 ریالی انجام شد و به این ترتیب هفتمین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری انجام شد.
    همچنین، کشتیرانی والفجر چهارشنبه گذشته پس از احراز تمامی شرایط به عنوان پنجاه و سومین شرکت در بازار اول فرابورس ایران با نماد "حفجر" درج شد.
    در هفته قبل، بیشترین حجم و ارزش معاملات روزانه در روز دوشنبه با خرید و فروش 265 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 2 هزار و 755میلیارد ریال صورت گرفت.
    طبق این گزارش، 21 درصد معاملات هفته گذشته بازار سهام در فرابورس به فلزات اساسی اختصاص داشت و قند و شکر و بانک ها در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها