عصر خودرو

رییس هیات عامل ایمیدرو:

۱۸میلیارد دلار طرح در بخش معدن در حال اجراست

عصر بازار- رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: ۱۸ میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی در حال اجراست.

۱۸میلیارد دلار طرح در بخش معدن در حال اجراست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالا خبر ، مهدی کرباسیان اظهار کرد: 18میلیارد دلار طرح در صنایع معدنی در حال اجراست و پیش‌بینی می‌کنیم در سال 97، نزدیک به 6 میلیارد دلار طرح افتتاحی داشته باشیم.

    وی افزود: نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که در حوزه اقتصاد، چه قبل و چه بعد از انقلاب، سایه نفت و بعدا گاز، بر بقیه بخش‌های اقتصادی، به ویژه معدن سایه انداخت؛ ایران کشوری است که ظرفیت‌های معدنی خوبی دارد، ولی به دلیل اینکه شاید دولت‌ها همیشه درآمد نفت را به عنوان درآمدی سهل‌الوصول تلقی می‌کردند، در حوزهمعدن سرمایه‌گذاری وسیعی نشد.

    کرباسیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه یکی از اقدامات ارزنده‌ای که ایمیدرو بعد از فرمایشات رهبری‌(و مشخصا بعد از مطرح شدن اقتصاد مقاومتی) انجام داد، کار وسیعی اکتشافی در 270هزارکیلومتر مربع بود، در این میان، 200 هزار کیلومتر آن را کار ژئوفیزیک هوایی انجام دادیم و تا کنون 500 میلیون تن به ظرفیت قطعی معادن سنگ آهن، 450 میلیون تن به ظرفیت زغال سنگ و 40 تن طلا هم به ظرفیت پیشین آن اضافه شده است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه گفت: همچنین در زمینه مس و سایر عناصر از جمله کرومیت‌ها هم ظرفیت‌های خوبی اضافه شده، ضمن اینکه ما در بعضی از حوزه‌ها مانند مواد معدنی نادر، معدن لیتیوم کشف کردیم؛ به علاوه در عناصر نادر خاکی که بعد از انقلاب کار وسیعی روی آن صورت نگرفته بود، یک تیم ویژه تشکیل دادیم و در حال حاضر بیش از یک میلیون تن مواد معدنی بدست آورده‌ایم.

    وی افزود: ما در حقیقت طرح‌هایمان را برای شروع روی میز داریم، در حالی که تعداد محدودی از کشورهای دنیا معدن دارند، کشورما ظرفیت‌های بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد و ظرفیت معدنی شناخته شده کشور 1000 میلیارد دلار است.

    کرباسیان تصریح کرد: این میزان ارزش ذخیره، مربوط به معادن روباز است و اگر معادن عمیق را هم اضافه کنیم قطعا دستاوردهای بیشتری خواهیم داشت،‌بنابراین برای جذب این رقم آماده هستیم، از همین رو اعتقاد داریم یکی از بهترین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال، حوزه معدن است.

    برچسب ها