عصر خودرو

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی :

گردش مالی گیاهان دارویی ۷۰ هزار میلیارد ریال است

عصر بازار- مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: گردش مالی گیاهان دارویی ۷۰ هزار میلیارد ریال در سال است که ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد ریال آن مربوط به بخش صادرات می شود.

گردش مالی گیاهان دارویی ۷۰ هزار میلیارد ریال است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حسین زینلی روز سه شنبه در نشست ستاد گیاهان دارویی لرستان در سالن جلسات جهاد کشاورزی افزود: مابقی این درآمد در صنایع غذایی و دارویی کشور است.
    وی انجام کار تحقیقاتی در حوزه گیاهان دارویی را ضروری دانست و اظهار داشت: فعال کردن ستاد گیاهان دارویی به همه استان ها ابلاغ شده و باید از این فرصت برای اجرا، تحقیق و تقویت بخش خصوصی استفاده کرد.
    وی با بیان اینکه ظرفیت های مختلفی در کشور وجود دارد، گفت: هر منطقه پایلوت تولید محصول خاصی است که با داشتن این ظرفیت ها از هیچ محصول خارجی حمایت نمی شود و 85 درصد بودجه های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقا و برند سازی محصولات ایرانی هزینه خواهد شد.
    مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر کشت ارگانیک محصولات تصریح کرد: بازار گیاهان دارویی ایران دچار مشکل نیست و چنانچه تولید کننده ای محصول نفروخته دارد، به وزارتخانه معرفی کند.
    زینلی افزود: سال گذشته تسهیلات گیاهان دارویی هفت هزار میلیارد ریال بود که با سود 6 درصد در سامانه کارا عرضه شد و امسال نیز با نرخ 10 درصد پرداخت می شود.
    وی بیان کرد: تسهیلات سال گذشته در روستاها پرداخت شده اما امسال تسهیلات گیاهان دارویی در شهرها نیز اعطا و علاوه بر این 80 درصد قیمت مکانیزاسیون مورد نیاز در حوزه گیاهان دارویی به صورت وام 15 درصد تامین می شود.
    وی ادامه داد: لرستان به عنوان پایلوت گیاهان دارویی انتخاب شده که قرار است امسال یکهزار هکتار و تا پایان برنامه ششم توسعه پنجهزار هکتار کشت این گیاهان در استان انجام شود.
    لرستان 300 گونه گیاه دارویی شناخته شده و یکهزار و 68 هکتار با تولید هشت هزار و 271 تن زیر کشت این گیاهان دارد.

    برچسب ها