عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد:

مهمترین دلایل رکود حاکم بر بازار سهام

عصر بازار- این روزها بنگاه های بورسی باید خود را برای ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه آماده کنند و سهامداران نیز امیدوارند تا شاید این گزارش ها بهتر از عملکردهای ۶ و ۳ ماهه شرکت ها باشد.

مهمترین دلایل رکود حاکم بر بازار سهام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد حسن شمسی، مدیر عامل کارگزاری دانا با اشاره به اینکه شرایط این روزهای بازار سهام نشان می دهد که گزارش های 9 ماه تغییر اندکی در قیاس با گزارش های شش ماهه خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: بنگاه های اقتصادی برای بهبود شرایط خود نیازمند زمان هستند، چراکه برای افزایش سود در شرکت های بورسی باید حجم فروش آنها افزایش پیدا کند .

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل رکود در بازار سهام و شرایط بنگاه های بورسی گفت: افت قیمت جهانی نفت یکی از دلایل مهم و تاثیر گذار در بازار سهام است.

    به گفته مدیر عامل شرکت کارگزاری دانا در حال‌حاضر شرکت‌های پتروشیمی بسیاری در بازار سرمایه مشغول فعالیت هستند که به طور مستقیم از قیمت نفت تاثیر می‌پذیرند. بنابراین کاهش قیمت نفت موجب زیان بسیار این شرکت‌ها شده است زیرا شرکت‌های پتروشیمی بودجه‌های خود را بر اساس قیمت نفت بالاتر از میزان کنونی بسته‌اند.

    وی در ادامه به افت قیمت ها در بازار مواد اولیه و فلزات اساسی نیز اشاره کرد و افزود: رکود اقتصادی که گریبان اقتصاد کشور را گرفته نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روند بازار سهام است.

    وی معقتد است تا زمانی که تحرک اقتصادی در کشور اتفاق نیفتد و همچنین قیمت‌های جهانی افزایش نیابد، نمی‌توان انتظار داشت عملکرد شرکت‌های بورسی و به دنبال آن بازار سرمایه بهبود پیدا کند.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه دولت باید جهت و برنامه اقتصادی خود را به طور کامل مشخص کند، اظهار داشت: در صورتی که دولت برنامه مشخصی برای اقتصاد کشور داشته باشد، بازار سهام نیز می تواند بر مبنای آن برنامه سمت و سوی خود را تعیین کند.

    شمسی در پاسخ به این سوال که آیا اجرایی شدن برجام به رونق بازار سرمایه کمک خواهد کرد، گفت: در صورتی که رفع تحریم‌های بین‌المللی به ورود سرمایه‌گذار خارجی و افزایش فروش نفت بینجامد، می‌تواند به بهبود وضعیت بورس کمک کند.

    وی تسهیل مبادلات مالی را از نتایج مثبت برجام دانست و اظهار کرد: در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران خارجی به دلیل تحریم‌های بانکی نمی‌توانستند سرمایه‌های خود را به کشور وارد کنند، اگر شرایطی فراهم شود تا این افراد نقدینگی‌های خود را به سهولت به داخل کشور وارد کنند، می‌توان امیدوار بود که چرخ‌های اقتصاد به حرکت درآید و بازار سرمایه از آن منتفع شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها