عصر خودرو

در معاملات امروز؛

آغاز دور جدید تحریم‌، روبل روسیه را تحت فشار قرار داد

عصر بازار- روبل روسیه در معاملات روز دوشنبه، با کمرنگ شدن تاثیر پرداخت مالیات‌های سر ماه و اجرایی شدن تحریم‌های جدید آمریکا، به پایین‌ترین سطح ۲ ساله خود افت کرد.

آغاز دور جدید تحریم‌، روبل روسیه را تحت فشار قرار داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، روبل روسیه در معاملات روز دوشنبه، با کمرنگ شدن تاثیر پرداخت مالیات‌های سر ماه و اجرایی شدن تحریم‌های جدید آمریکا، به پایین‌ترین سطح خود از 2016 تا کنون افت کرد.

    نرخ برابری روبل در برابر دلار تا ظهر امروز با 0.5 درصد کاهش به 67.42 رسید و حرکت خود به سمت نرخ 69.01 را که هفته پیش ثبت کرد و پایین‌ترین نرخ آن از آوریل 2016 تا کنون بود را در پیش گرفت.

    تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه که به دلیل حمله با گاز اعصاب در انگلیس، وضع شده بود، از روز دوشنبه اجرایی شد و به مجموعه جریمه‌های اقتصادی‌ای که واشنگتن بر علیه مسکو وضع کرده است افزود.

    یک مجموعه دیگر از تحریم‌ها هم در صورتی که مسکو تضمین‌هایی را برای عدم استفاده مجدد از سلاح‌های شیمیایی به جوامع بین‌المللی ارائه نکند، ظرف 90 روز فعال خواهند شد.

    اما تحلیل‌گران معتقدند با اقدام بانک مرکزی روسیه برای تعلیق خریدهای روزانه دلار، فشارها از روی روبل برداشته شده واریز روسی تقویت خواهد شد.

    برچسب ها