عصر خودرو

دکتر پورابراهیمی: به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات می شوم

امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است

عصر بازار- دکتر پورابراهیمی درحاشیه ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و به هیچ وجه زیر لاک سیاسی نمی روم که قرار باشد برایم تصمیم گیری کنند.

امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از کرمان فردا، دکتر محمد رضا پورابراهیمی نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس درحاشیه ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مبنای من برای ورود به عرصه انتخابات قانون است، گفت: ما می رویم که قانون را وضع کنیم نه اینکه خودمان قانون شکنی کنیم.
    وی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیمای مرکز کرمان مبنی بر اینکه اگر ردصلاحیت شوید، چه می کنید؟ پاسخ داد: در چهارچوب ضوابط و قوانین جمهوری اسلامی ایران عمل خواهم کرد.
    پورابراهیمی با بیان  اینکه سعی می کنم الگوی کاهش هزینه در تبلیغات انتخاباتی باشم، افزود: سطح فکری و آگاهی مردم بسیار بالا رفته است و مردم به خوبی مسائل روز استان و کشور را حتی در دورافتاده ترین روستاها، رصد می کنند.
    وی با اشاره به اینکه مردم نشان دادند که هر کس با نظام اسلامی زاویه داشته باشد از او کناره گیری می کنند، خاطر نشان کرد: مردم ایران اسلامی بر سر آرمان های انقلاب اسلامی عهد اخوت با کسی نبسته و نمی بندند.
    نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که چند درصد امکان تغییر نمایندگان در مجلس دهم با برگزاری انتخابات هست، گفت: امروز اولویت مردم مسائل سیاسی نیست بلکه مسائل اقتصادی است و اگر دولت بتواند در مدت باقیمانده آثار ناشی از برجام را به صورت ملموس در حوزه اقتصادی به داخل خانه مردم ببرد، امکان این می باشد که تیم متمایل به دولت فعلی وارد مجلس شود.
    وی با بیان اینکه سخت ترین دوره نمایندگی به لحاظ مشکلات اقتصادی در کشور دوره نمایندگی نهم مجلس بود، تصریح کرد: با این وجود اتفاقات خوبی در استان افتاد و در حوزه زیر ساخت ها از جمله آبرسانی کارهای خوبی در حال انجام است.
    پورابراهیمی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با وزیر نیرو و سایر مسئولین کشوری و همچنین تذکرات لازم در صحن علنی مجلس، گفت: از وزیر نیرو، استاندار کرمان، قرارگاه خاتم و سایر نمایندگان محترم که در پروژه انتقال آب به کرمان زحمت کشیدند، تشکر می کنم.
    وی افزود: کرمان و حاشیه کرمان تبدیل به کارخانه های فولاد شده و انشاالله در سالهای آینده مجتمع های پایین دستی فولاد را نیز پی گیری می کنیم.
    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس پی گیری قوانین نظام صنفی، مبارزه با قاچاق کالا، رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار را از کارهای ملی خود عنوان کرد و گفت: سه طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، شرکت ملی مس و صنعت بیمه را ارائه و پی گیری نمودم که دست آوردهای خوبی برای کشور داشت.
    وی ادامه داد: در کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس قانون شفافیت اطلاعات اقتصادی را نوشته و مطرح کردم که به تصویب مجلس رسید و بر اساس این قانون تمامی نهادهای انقلابی، دولتی و غیر دولتی در کشور موظف به ارائه اطلاعات اقتصادی خود برای برنامه ریزی در حوزه اقتصاد کشور شدند.
    پورابراهیمی با اشاره به اینکه امروز مهمترین مشکل کشور، حل مشکلات اقتصادی و عدم وجود قوانین اقتصادی مرتبط با مسائل روز است، گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی نیازمند وجود قوانینی مرتبط با این رویکرد است که باید در مجلس دهم با جدیت پی گیری شود.
    وی با بیان اینکه قوانین ضعیفی در حوزه اقتصاد دانش بنیان داریم، خاطر نشان کرد: باید به جای استفاده از مزیت های نسبی کشور از اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی علم استفاده کنیم که این مهم نیازمند داشتن قوانین هم می باشد.

    نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت در پایان، شجاعت، صراحت بیان، تواضع در مقابل مردم در کنار اخلاص و تقوا را از ویژگی های یک نماینده دانست و تاکید کرد: یک نماینده باید به دور از در نظر گرفتن منافع شخصی پای منافع نظام، انقلاب و امام راحل بایستد و این می تواند معیار انتخاب یک نماینده باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها