عصر خودرو

رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران :

۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در انتظار خروج از انبارها

عصر بازار- رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار گوشی در انبارها است که باید دولت مجوز فروش دهد.

۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در انتظار خروج از انبارها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مهدی محبی درباره وضعیت بازار گوشی تلفن همراه گفت: وضعیت بازار خوب نیست زیرا اجازه فروش به شرکت ها داده نشده است. وی ادامه داد: به دلیل اتفاقات صورت گرفته، گوشی های تلفن همراه در انبارها باقی مانده و تا مشکل حل نشود همچنان بازار با مشکل مواجه است.

    محبی تصریح کرد: برخی کالاها با ارز ثانویه وارد کشور شده اما اجازه ورود به بازار را ندارند و دلیل آن، گرانفروشی است که دولت اعلام کرده شرکت ها براساس دلار 4 هزار و 200 تومانی گوشی تلفن همراه را وارد کرده اند و تا اجازه داده نشود نمی توانند بفروشند.

    وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که قیمت گوشی تلفن همراه مانند نرخ ارز، آزاد شود تا بهتر مدیریت شود. رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران بیان داشت: پیشنهاد می کنیم دولت اختلاف ارز 4 هزار و 200 تومانی را از شرکت ها بگیرد و به شرکت ها اجازه فروش دهند تا کالا در سطح کشور عرضه شود و مشکل مردم و اعضای صنف حل شود، در حال حاضر گوشی به صورت مسافری وارد می شود و خدمات پس از فروش ندارند.

    رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی با اشاره به اینکه واردات با ارز ثانویه صورت گرفته، اما مجوز فروش نداریم گفت: حدود 600 هزار گوشی در کشور موجود است که باید اجازه فروش آن را دولت دهد.

    محبی افزود: شرکت ها همچنین مشکل واردات قطعات دارند و اگر مجوز قطعه را هم سریع بتوانیم بگیریم مشکل حل می شود. وی افزود: باید ارز در اختیار وارد کننده قرار گیرد تا به هر میزان که نیاز است وارد کشور کند، در حال حاضر با تقاضای زیاد و عرضه کم، قیمت ها بسیار بالا رفته است.

    رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: مصرف ماهیانه گوشی تلفن همراه در کشور یک میلیون گوشی است که از ابتدای سال تاکنون باید 5 میلیون گوشی وارد می شد اما الان کمتر از یک میلیون گوشی وارد کشور شده و درخواست ها زیاد و کالا کم است. وی در پایان گفت: امیدواریم دولت حمایت کند تا کالا دوباره وارد شود تا بازار تامین شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو