عصر خودرو

سفیر ایران در سوئد:

با رفع تحریمها، فصل جدیدی از تجارت بین المللی برای ایران در راه است

عصر بازار- سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کشور سوئد گفت: اکنون که فشار تحریم با تلاش دولت تدبیر و امید رو به کاهش است، فصل جدیدی از تجارت بین الملل برای ایران اسلامی در راه است.

با رفع تحریمها، فصل جدیدی از تجارت بین المللی برای ایران در راه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سید رسول مهاجر در نشست با اعضای این اتاق، گفت : اکنون ایران باید با تمام توان در رقابت اقتصادی حضور داشته باشد.

    وی از اهتمام و حمایت صاحبان صنایع در سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم خبر داد و مراودات تجاری ایران و سوئد را مثبت ارزیابی کرد.
    وی تاکید کرد: شناسایی فرصت ها و سرمایه گذاری های مشتر ک بین ایران و سوئد جهت ارتقا روابط ، برایم بسیار مهم بود و به همین علت به استان سمنان سفر کردم و در اولین فرصت از واحد اتوبوس سازی عقاب افشان بازدید داشتم.
    مهاجر از فعالان اقتصادی استان سمنان درخواست کرد انتظارات و مطالبات خود را از سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئد ارائه کنند تا مبادلات تجاری مطلوب گسترش یابد.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد از فعالان ، صاحبان صنایع ، معادن ، کشاورزان و کلیه فعالان اقتصادی خواست: نسبت به ارائه طرحها و طرح مطالعاتی قابل ارائه اهتمام کافی داشته باشند تا پیشنهادات تجاری محاسبه و بررسی شود.
    سید رسول مهاجر سبقه تاریخی و مراودات بین کشورهای ایران و سوئد را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: از سالیان دور سوئدی ها در ایران حضور داشته و در مناسبات اقتصادی حضور پرنگی داشته اند.
    وی اعتبار سوئدی ها در ایران را نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار بالا خواند و گفت : محصولات ساخت این کشور همواره دارای استانداردهای جهانی بوده و دارای نشان های بین المللی هستند.
    رئیس اتاق سمنان نیز تعاملات دولت و بخش خصوصی در این استان را بسیار نزدیک و متناسب بیان و خاطرنشان کرد: فرصت ها و مزیت های زیادی در استان سمنان وجود دارد که حتی این توانمندیها برای مسئولین نیز شناخته شده نیست و به همین خاطر، سند توسعه استان همواره با اولویت های صنعت ، معدن ، آموزش و کشاورزی در نظر گرفته می شود .
    رئیس اتاق سمنان نگرش و توجه به صنعت گردشگری در استان سمنان را مهم دانست و ادامه داد: توانمندیهای گردشگری ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی استان سمنان بسیار غنی است و اگر کمی همت و مدیریت وجود داشته باشد، اشتغال در صنعت گردشگری پایدار خواهد شد .
    علی اصغر جمعه ای وجود کارونسراهای شاه عباسی در محدوده استان سمنان را به عنوان یک ثروت باستانی و فرهنگی نام برد و اظهار داشت : گردشگران اروپایی در بازدید ازاین بناها و کارونسراهای تاریخی، شگفت زده می شوند و این ارتباطات پلی می شود برای سرمایه گذاری های مشترک .
    رئیس اتاق بازرگانی سمنان ظرفیتهای صنعت ، معدن ، کشاورزی و موقعیت استراتژیک جغرافیایی استان را برای سرمایه گذاری مشترک ایرانی و سوئدی مناسب ارزیابی کرد و از سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران درسوئد خواست فرصت های پیشرو را برای روابط متقابل در نظر داشته باشد .
    انتقال فناوری صنایع معدنی ، توانمندی های صنعت همراه با مولفه های سرمایه گذاری و گزارش کامل ظرفیت های کشاورزی و کشت گلخانه ای استان سمنان توسط مدیران اقتصادی دولتی به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری ارایه شد.
    سید رسول مهاجر اخیرا به عنوان سفیر جدید ایران عازم سوئد خواهد شد.
    شرکت عقاب افشان تولید کننده اتوبوس های شهری و درون شهری اسکانیا، با سرمایه گذاری مناسب و نظارت فنی و مهندسی این شرکت سوئدی در شهرک صنعتی سمنان قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها