عصر خودرو

از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات؛

طرح های فضایی تسهیلات دریافت می‌کنند/ جزئیات ثبت نام دریافت وام

عصر بازار- سازمان فضایی ایران از ارائه تسهیلات به طرح های فضایی از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

طرح های فضایی تسهیلات دریافت می‌کنند/ جزئیات ثبت نام دریافت وام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرر بازار» به نقل از مهر، طی توافقی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فضایی ایران، مقرر شد منابع وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات در اختیار متقاضیان حوزه فضایی نیز قرار گیرد.

    به منظور کمک به تسریع انجام پروژه های فعال در حوزه فضایی، شرکت های خصوصی و کسب وکارهایی که دارای قرارداد فعال در این حوزه هستند، می توانند جهت ثبت نام دریافت تسهیلات وام وجوه اداره شده به سایت رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کنند.

    دراین زمینه شبنم یزدانی دستیار رئیس سازمان فضایی ایران در توسعه کسب و کارهای فضاپایه گفت: موضوع توسعه بخش خصوصی در حوزه فضایی به طور جدی در دستور کار سازمان فضایی قرار داشته و تامین منابع مالی مورد نیاز در قالب وام، یکی از ضرورت‌های تکمیل زنجیره ارزش آن است.

    وی افزود: از این رو مقرر شده منابع مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت قالب وام وجوه اداره شده و متناسب با مبلغ قرارداد شرکت ها با بخش دولتی و عمومی برای حمایت از پروژه ها و طرح های تحقیق و توسعه، توسعه کسب وکار، صادرات کالا و خدمات بخش های خصوصی و تعاونی غیر دولتی، تامین تجهیزات و توسعه اپلیکیشن‌های کاربردی اختصاص یابد.

    یزدانی گفت: با بررسی وضعیت موجود، تصمیم گرفته شد که به زودی فاز جدیدی از اعطای تسهیلات در این حوزه شکل گیرد و با توجه به برنامه کسب‌وکار تدوین‌شده از سوی متقاضیان وام وجوه اداره شده، میزان وام اعطایی آن از سوی کارگروه مربوطه مشخص خواهد شد.

    وی با اشاره به گروه بندی وام های وجوه اداره شده و فعالان این بخش گفت: در حال حاضر 4 کارگروه شامل سخت افزار، نرم افزار، محتوی و امنیت وجود دارند که متقاضیان حوزه فضایی نیز می‌توانند درخواست خود را در یکی از این دسته بندی‌ها ارائه دهند.

    علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با فرآیند انجام کار می توانند به صفحه مربوط به وام وجوه اداره شده در وبگاه رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس https://ees.ict.gov.ir/web/loan مراجعه کنند.

    برچسب ها