عصر خودرو

گلدمن‌ساکس برآورد کرد؛

تعادل بازار سنگ آهن در گرو کاهش ۲۵۰ میلیون تنی تولید

عصر بازار- گلدمن‌ساکس در آخرین برآورد خود، قیمت سنگ‌آهن برای سال ۲۰۱۶ را با کاهش ۱۳ سنتی به ۳۸ دلار برای هر تن کاهش داد و اعلام کرد که به منظور به تعادل رسیدن بازار سنگ آهن، شرکت‌های معدنکار باید ۲۵۰ میلیون تن از تولید خود کم کنند.

تعادل بازار سنگ آهن در گرو کاهش ۲۵۰ میلیون تنی تولید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، گاوین وندت، تحلیلگر شکرت ماین‌لایف در سیدنی اعلام کرد:‌ « با وضعیت موجود در بازار، پروژه‌های بزرگ سنگ‌آهن در مقیاس های کنونی دیگر توجیهی ندارند.»

    به هر حال قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل به بندر تیانجین چین امروز (چهارشنبه) به 40 دلار و 20 سنت رسید. هر تن میلگرد برای تحویل در ماه می در بورس آتی شانگهای نیز با افتی 1.7 درصدی یک هزار و 709 یوان معامله شد.

    میزان تولید فولاد خام چین از ژانویه تا اکتبر 2.2 درصد کاهش داشته که نشان از تقاضای کم برای سنگ‌آهن بوده است. هر تن سنگ‌آهن ماه می در بورس کالای دالیان با افتی 1.5 درصدی در پایین‌ترین سطح خود (301.5 یوان) معامله شد.

    بر اساس اظهارات دانیل هاینز، تحلیلگر کالای ANZ، در سه ماهه اول سال 2016 سنگ‌آهن می‌تواند به مقادیر زیر 35 دلار نیز برسد. وی انتظار دارد که میزان عرضه مازاد 100 میلیون تنی از سوی چین،‌ بازار را همچنان در قیمت‌های پایین نگاه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها