عصر خودرو

چهارشنبه ۲ دی؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز سه‌شنبه ۹۴.۱۰.۰۲ در بازار برق بورس انرژی ۲,۴۳۱ مگاوات برق به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش ۳ برابری را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) همچنان روند نزولی خود را ادامه داد و کاهش 0.4 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می شود؛ قیمت روند نزولی خود را با حفظ کرده است و در حال نزدیک شدن به قیمت 359,000 ریال می‌باشد.
    در معاملات امروز بازار امروز برق بورس انرژی، نبود نقدینگی در بازار منجر به افت قابل توجه ارزش معاملات شد، که این افت قیمت با استقبال بیشتر خریداران نسبت به روز گذشته مواجه گردید و باعث شد حجم معاملات نسبت به دیروز افزایش 3 برابری داشته باشد. لازم به ذکر است که در چند روز گذشته سهم نمادهای بارپایه و میان باری از افت قیمت نسبت به نمادهای کم باری و بارپیک بیشتر بوده است تاجایی که در نماد بارپایه قیمت در نزدیکی 359,000 ریال و در نماد میان باری 370,000 ریال قرار گرفته است.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

     

    بررسی روند نماد 13941012 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941012 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است در ابتدای دوره قیمت روندی با ثبات در محدوده 370,000 ریال داشته که در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته و تا قیمت 360,000 ریال کاهش یافته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود در ابتدای دوره روندی صعودی بوده و پس از افزایش تا محدوده 396,000 ریال در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته و تا قیمت 368,000 ریال کاهش یافته است.
    در این نماد تا به امروز 4,642 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 18.09.1394 با 961 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13931012 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها