عصر خودرو

رئیس انجمن صنفی صنعت پالایش کشور مطرح کرد:

ظرف ۳ ماه آینده سقف تولید بنزین کشور به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر می رسد

عصر بازار- رئیس انجمن صنفی صنعت پالایش کشور گفت: با افتتاح فاز ۳ پالایشگاه خلیج فارس ۱۲ میلیون لیتر دیگر بر میزان تولیدات کشور افزوده می‌شود و طی ۳ ماه آینده بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر تولید بنزین خواهیم داشت.

ظرف ۳ ماه آینده سقف تولید بنزین کشور به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر می رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ناصر عاشوری قلعه رودخانی با اشاره به حضورش در نشست امروز (یکشنبه، 28 مرداد) کمیسیون انرژی مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: انجمن صنفی صنعت پالایش کشور امروز نشست مشترکی با کمیسیون انرژی برگزار کرد تا درباره اصلاح برخی از قوانینی که در حوزه پالایشگاه ها وجود دارد هم اندیشی شود.

    رئیس انجمن صنفی صنعت پالایش کشور با بیان اینکه براساس اصل 44 قانون اساسی، 7 پالایشگاه به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: خلاءهایی در این زمینه وجود دارد که باید این خلاءها را از لحاظ حقوقی اصلاح کرد، لذا در این راستا تصمیمات خوبی در کمیسیون انرژی اتخاذ شد که برخی در لایحه مالیات بر ارزش افزوده و بخشی در بودجه سال 98 اصلاح می شود.

    ایران با تولید بالای 90 میلیون لیتر بنزین در روز می تواند خودکفا شود

    وی با اشاره به اعمالی تحریم های نفتی از ماه های آینده، ادامه داد: یک بخش فروش نفت خام به کشورهایی چون چین، هند، ژاپن و دیگر کشورها است که آمریکایی ها درصدد هستند که فروش نفت ایران را به حداقل برسانند.

    عاشوری یادآور شد: با توجه به اینکه مواد اولیه نفت خام در کشور وجود دارد و فرآیند تولید توسط 10 پالایشگاه بزرگ اجرایی می شود، ایران با تولید بالای 90 میلیون لیتر بنزین در روز می تواند در این بخش خودکفا شود.

    روزانه 80 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود

    وی با بیان اینکه با افتتاح فاز 3 پالایشگاه خلیج فارس 12 میلیون لیتر دیگر بر میزان تولیدات کشور افزوده می شود، افزود: طی 3 ماه آینده بیش از 100 میلیون لیتر تولید بنزین خواهیم داشت که مصرف ما در طول سال روزانه این رقم نیست و در طول ماه حدود 80 میلیون لیتر روزانه بنزین مصرف می شود و در فصول مختلف همانند نوروز و یا تعطیلات تابستانی ممکن است تا 110 میلیون لیتر در روز برسد.

    رئیس انجمن صنفی پالایشگاه داران کشور با تاکید بر اینکه با توجه به وجود مسابقه ای بین مصرف و تولید بنزین برنامه ای برای صادرات بنزین نداریم، ادامه داد: توصیه ما این است که دولت و مجلس در خصوص تولید خودروهای کم مصرف اقدام کند تا این مسابقه پایان یابد و مصرف کشور بر تولید فائق نیاید بلکه تولید بر مصرف پیروز شود.

    در زمان تحریم ها در حوزه سوخت به ویژه بنزین هیچ مشکلی وجود ندارد

    وی تاکید کرد: بعید است که در خصوص افزایش قیمت بنزین در سال جاری توسط دولت و مجلس تصمیمی اتخاذ شود.

    عاشوری با بیان اینکه بنزین سوپر و برخی از مواد دیگر در برخی از پالایشگاه ها کاهش یافته به دلیل اینکه پالایشگاه ها بتوانند سوخت کشور را تامین کنند، اظهار داشت: این مشکل به زودی حل می شود و فضایی که دو هفته گذشته در شمال کشور ایجاد شده مشکل کمبود بنزین نبوده بلکه در توزیع و حمل و نقل بنزین مشکلی ایجاد شده بود، بنابراین مردم نباید به هیچ وجه نگران باشند چرا که در زمان تحریم ها در حوزه سوخت به ویژه بنزین هیچ مشکلی وجود ندارد.

    بنزین های تولیدی کشور یورو 4 و یورو 5 است

    رئیس انجمن صنفی پالایشگاه داران کشور تصریح کرد: بنزین های تولیدی کشور یورو 4 و یورو 5 است و هیچ مشکلی از لحاظ کیفی ندارد.

    برچسب ها