عصر خودرو

هامونی عنوان کرد

فرابورس آماده پذیرش اوراق تسهیلات قرض‌الحسنه و کارآفرینی

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های فروش مانع سفته‌بازی بر روی معاملات اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن شده از آمادگی فرابورس برای پذیرش اوراق تسهیلات قرض‌الحسنه و کارآفرینی بانک‌ها خبر داد.

فرابورس آماده پذیرش اوراق تسهیلات قرض‌الحسنه و کارآفرینی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امیر هامونی با اشاره به آغاز معاملات اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آذر ماه از امروز چهارشنبه، عنوان کرد: شفافیت بازار سهام بر کسی پوشیده نیست و کمک فرابورس به بانک مسکن از طریق این راه اندازی معاملات اوراق در بازار سهام  باعث شده تا علاوه بر کاهش هزینه های مبادله و شفاف شدن معاملات این اوراق، تمامی شعب بانک مسکن به این سیستم به طور آنلاین متصل شوند.

    مدیر عامل فرابورس با بیان اینکه اوراق تسهیلات مسکن به هیچ وجه به موج سفته بازی در بازار مسکن نمی دمد، گفت: سفته بازی در ادبیات مالی تعریف دارد و این در حالی است که اکنون نوسان قیمت ها بر روی معاملات اوراق تسهلات مسکن روندی طبیعی را دنبال می کند.

    وی افزود: پیش از اعمال محدودیت‌های زمانی فروش بر روی این اوراق شاید افرادی بودند که با دید سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بر روی "تسه "ها نوسان گیری می‌کردند و به بازدهی دست می یافتند، اما با اعمال محدودیت های فروش با تصور اینکه اگر خریداری بیش از 90 برگه اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس خریداری می کند، حتما با دید سرمایه گذاری به این اوراق می نگرد ، فرابورس اقدام به شناسایی خریدار واقعی در این بازار با اعمال محدودیت هایی کرد که بر اساس آن خریدار اوراق تسهیلات حق تقدم مسکن نیاید قبل از دو ماه اجازه فروش در بازار داشته باشد.

    هامونی با اشاره به مدت اعتبار دو ساله اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن ، افزود: با اعمال محدودیت‌های زمانی فروش بر روی اوراق تسهیلات مسکن، میزان سفته بازی بر روی این اوراق به زیر یک درصد رسید و 99 درصد فعالان این بازار هم اکنون مصرف کنندگان واقعی تسهیلات مسکن هستند.

    این مقام مسئول از بازگشایی نماد معاملاتی اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آذر ماه 94 از امروز چهارشنبه خبر داد و افزود: این اوراق همزمان با اعمال بخشنامه جدید بانک مسکن به منظور دریافت تسهیلات 60 میلیون تومانی به علاوه 10 میلیون تسهیلات جعاله است که برای دریافت این تسهیلات نیاز به خریداری 120 برگه از اوراق تسهیلات مسکن از طریق فرابورس است.

    هامونی از محدودیت فروش 4 ماهه اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در نماد تسه آذر ماه به بعد اشاره کرد و افزود:  با اعمال محدودیت های زمانی فروش با قاطعیت می گویم افرادی که در بازار "تسه" فرابورس فعالیت می کنند، اکنون خریدارهای واقعی مسکن هستند.

    وی در برابر این سوال که تا چه حد مردم نسبت به مدت اعتبار و نحوه استفاده از اوراق تسه آگاهی دارند؛ پاسخ داد:  از طریق رسانه های گروهی و همچنین در سایت های اطلاع رسانی فرابورس همواره عنوان می‌شود که مدت اعتبار اوراق تسهیلات مسکن فقط دو سال است و بعد از این مدت منقضی می شود. از سویی دیگر این موضوع در تمامی شعب شرکت های کارگزاری نیز به متقاضیان اعلام می شود.

    وی بر این باور است که وقتی تسه های خریداری شده که در دامنه قیمت از طریق فرابورس خریداری می شود، به طور حتم با یک مجموعه اطلاعات پیش زمینه ای از سوی خریدار تحصیل شده است.

    هامونی با علام آمادگی زیر ساخت های فرابورس برای پذیرش انواع اوراق مالی در این بازار گفت: فرابورس آماده است به منظور تسهیل کسب و کار در کشور و توسعه بازار مالی هر نوع ابزار و اوراق مالی از جمله اوراق قابل معامله بر روی تسهیلات قرض الحسنه بانک ها و یا تسهیلات کارآفرینی را همانند اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن پذیرش و بازار ثانویه این اوراق را راه اندازی کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها