عصر خودرو

بازار سهام سردرگم میان بازارگردان‌ها

تقویت ۶ واحدی شاخص کل بورس

عصر بازار- بازار سهام امروز در آخرین روز معاملاتی خود در هفته جاری در حالی به کار خود پایان داد که با پیش‌رو شدن گروه قندی‌ها و برخی تک سهم‌های گمنام مواجه بود. شاخص کل نیز به ۶۱۴۲۰ واحد رسید.

تقویت ۶ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 2 دی‌ماه 94 با 6 واحد رشد به رقم 61 هزار و 420 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 22 واحدی عدد 9 هزار و 467 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش 25 واحدی به عدد 67 هزار و 16 واحد دست یافت.

    شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 5 واحدی عدد 42 هزار و 167 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 11 واحد افزایش به رقم 139 هزار و 70 واحد دست یافت.

    همچنین امروز شاخص کل فرابورس با تغییر نه چندان محسوسی روی رقم 676 واحد ایستاد.

    طی معاملات امروز، نماد معاملاتی 3 شرکت مخابرات ایران با 46 واحد، ملی صنایع مس ایران با 20 واحد و کشتیرانی ج.ا. با 11 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به جای گذاشتند.

    در مقابل نماد معاملاتی 3 شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با 20 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 13 واحد و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با 10 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

    براساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 91 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 416 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 31 هزار و 222 نوبت خرید و فروش بود.

    بر اساس این گزارش، امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ایران‌خودرو دیزل، پارس سرام از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پردیس، سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق، پتروشیمی جم، سرمایه‌گذاری بوعلی و صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن شمال‌غرب متوقف شدند.

    بنابراین گزارش، امروز معاملات کد به کد در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با جابجایی بیش از 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان دنبال شد.

    در نماد معاملاتی بانک خاورمیانه نیز بیش از 10 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 874 میلیون تومان از سوی سهامدار حقوقی پیگیری شد.

    همچنین در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین بیش از 6 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کد شرکت‌های تابعه جابجا شد.

    در بانک ملت نیز امروز بیش از 5 میلیون سهم به ارزش 999 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده میان کد شرکت‌های تابعه جا به‌جا شد.

    بر اساس این گزارش، در نماد معاملاتی بانک ملت امروز از کد شرکت‌های تابعه این بانک معاملات بلوکی و انتقالی به کد شرکت‌های درون گروهی در بازار خرده فروشی نیز ادامه یافت، به طوری که امروز بیش از 33 میلیون سهم در این نماد حول و حوش صفر تابلو در حالی جابجا شد که حجم معاملات بانک ملت در بازار خرده‌فروشی به بیش از 44 میلیون سهم به ارزش 8 میلیارد و 606 میلیون تومان بالغ شد.

    در نماد معاملاتی پرهیاهوی کنتورسازی ایران، اما امروز نیز در معاملاتی کم حجم و محدود، باز هم قیمت این سهم در بالاترین دامنه نوسان قیمنی رنج شد.

    این در حالی است که شرکت کنتورسازی تاکنون هیچ گزارش شفاف‌سازی درخصوص شایعات قراردادهای جدید این شرکت با اتاق اصناف اعلام نکرده و تغییری در سودآوری برآوردی خود در بودجه امسال به بازار ارائه نداده است.

    امروز در نماد معاملاتی شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو بازار سهام بازهم شاهد جابه جایی بلوک 130 میلیون سهمی از کد حقوقی به کد حقیقی در رنج مثبت قیمتی سهام در بازار توافقی پایه فرابورس بود.

    قیمت این سهم هم‌اکنون کمتر از ارزش اسمی است و این در حالی است که برخی شایعات مبنی بر عقد قرارداد جدید این شرکت با برخی شرکت‌های خارجی و واگذاری برخی دارایی‌های ثابت در کنار موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به نوسانی شدن قیمت این سهم دمیده است.

    براساس این گزارش، امروز گروه قندی‌ها باز هم لیدر بی‌ چون‌وچرای نوسان‌گیرها در بازار کم‌رمقی بود که با حجم‌های محدود سهام صف خرید‌های ناپایداری را برای آن ثبت کردند.

    بر اساس این گزارش، امروز در حالی سهامدار عمده کیمیا اندکی از صف خرید یک میلیون سهمی این شرکت کوچک را یک روز پس از عرضه اولیه واگذار کرد که برخی خبرها حاکی از عرضه اولیه «حجنوب»در آینده‌ای نزدیک حکایت دارد.

    در نماد معاملاتی ذوب‌آهن اصفهان نیز برخی شنیده‌ها حاکی از به تائید رسیدن افزایش سرمایه این شرکت از سوی سازمان بورس حکایت دارد.

    در گروه قندی‌ها نیز امروز عنوان شد که تولید بی‌سابقه چغندرقند در کشور به رکود صنایع قندی و پر شدن انبارها از شکر بدون خریدار منتهی شده است.

    در نماد «وبشهر» نیز در مجمع فوق‌العاده این شرکت خبر رسید که با افزایش سرمایه 38 درصدی از محل مطالبات حاله شده و آورده نقدی سهامداران موافقت شده است و در گروه بانک‌ها نیز امروز عنوان شد نرخ سود بانکی از ابتدای امسال تاکنون 8 درصد کاهش یافته و این موضوع به تائید شورای پول و اعتبار رسیده است.

    در گروه قندی‌ها در عین حال خبر واگذاری بلوکی سهام برخی شرکت‌های قندی از جمله «قشیر» و «قصفها» در نوسانی شدن این گروه و لیدر شدن آنها در بازار امروز بی‌تاثیر نبوده است.

    در بازارهای جهانی نیز امروز درحالی نفت برنت دریای شمال با اندکی افزایش به بیش از 36 دلار در هر بشکه رسید که در بازار کالاهای پایه و اساسی همچنان رکود و رخوت عرضه و تقاضا با کاهش قیمت‌ ادامه دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها